Review : The Hunger Games

Het voormalige Noord Amerika staat bekend als het land Panem, waar het regerende Capitol van haar twaalf districten eist dat zij jaarlijks één jongen en één meisje leveren voor The Hunger Games. De 24 door loting geselecteerde jongeren worden gezamenlijk in een gigantische arena gezet, waar er slechts één levend uit kan komen. De rest van Panem wordt gedwongen het mediaspektakel live op televisie te volgen…

De zestienjarige Katniss Everdeen komt uit district 12, een van de armste districten. Ze weet zichzelf, haar moeder en zusje Prim in leven te houden door illegaal in de bossen te jagen met haar beste vriend Gale. Maar dan wordt Prim geselecteerd voor The Hunger Games. Katniss twijfelt geen moment en neemt de plaats van haar zusje in. Vanaf dat moment heeft ze nog maar één doel: overleven tegen elke prijs. Eenmaal in de arena wordt ze geconfronteerd met de moeilijke keuzes die ze daarvoor moet maken. Afwegingen tussen de dood en mededogen, maar ook tussen liefde en leven.

Afgelopen donderdag ben ik samen met collega’s van mijn stage naar the hunger games geweest. Al maanden geleden zag ik de trailer en ik wist toen al hier MOET ik heen. Net als bij twilight komt deze films uit een reeks onwijs bekende boeken. Het boek haalde ik meerdere malen uit de bieb maar elke keer begon ik er alsnog niet aan. Het is namelijk een onwijs dik boek. En ik geef het eerlijk toe ondanks alle onwijs goede recensies die ik er over heb gelezen, staat de voorkant van de boeken me gewoon niet aan.

De film moest ik echter zien, en toen ze me op stage mee vroegen kon ik natuurlijk niet weigeren. En wat mij betreft maakte het al mijn verwachtingen waar ! I love that movie. Misschien had ik wel iets meer actie verwacht, maar het maakte al mijn verwachtingen waard. Ik vind dit zeker een aanrader al is het wel een fantasie verhaal… dus als je daar niet van houd zou ik er niet heen gaan.

2 gedachtes over “Review : The Hunger Games