Ons Stations Feest

Intussen werk ik al bijna 4 jaar op het station en ik zal eerlijk bekennen de feestjes die we zo af en toe hebben zijn altijd erg leuk en gezellig. Soms helemaal mijn ding en andere keren niet. Vaak doen we met het team ook zelf iets organiseren wat ook altijd onwijs gezellig is. Zo’n 2 jaar geleden mocht ik voor het eerst mee naar het stationfeest. Zo’n feest wordt volgens mij eens in de 2 jaar georganiseerd. De vorige keer was ik al verast over de grote hiervan. Maar nog leuker van alles was dat afgelopen vrijdag een nieuw feest was . En dat beloofd dan ook altijd een ‘feest’ te worden. Iedereen die op het station werkt in Nederland is bij dit feest van de partij en het feest is dan verdeeld over 2 dagen.

Ik ging vrijdag met 5 andere collega’s (1tje kon uiteindelijk niet en de ander was ziek dus we waren met een klein groepje). De rest zou de andere dag gaan. Eerst een halve dag stage gehad en toen gelijk door naar Amsterdam. Dit jaar was de HMH afgehuurd. Ik ben al vaak in de HMH geweest maar zo kende ik hem niet… Het was binnen allemaal zo mooi en gezellig aangekleed met 2 podiums en overal stonden er hapjes die je kon pakken. Verder waren er nog genoeg andere dingen te doen als een waarzegster en je nagels die je kon laten doen.

Bij binnenkomst eerst een rondje gemaakt langs het eten en drinken en wat hapjes geprobeerd. Toen een tafeltje opgezocht waar we hebben gewacht tot de opening plaats vond. Bij de opening een praatje van de oprichter wat werd gevolgd door een laser show met dansers. Was wel erg gaaf. Daarna zijn we met z’n alle een Swirl gaan halen en zijn we eigenlijk na tijdje met paar mensen ieder zijn eigen weg gegaan… Samen met Kim en Jessica ben ik naar de waarzegster geweest. Hier stond echt een onwijs langer rij… In het begin twijfelde we een beetje of we wel in de rij gingen staan maar tussendoor haakte er veel mensen af.

De waarzegster was niet iemand die het snel afrafelde en deed bij iedereen er onwijs lang over soms wel ruim 20 minuten. We hebben meer dan een uur in de rij gestaan. En eigenlijk deden we dit vooral voor de lol… we deden er onwijs lacherig over en ik ben ook iemand die vrij nuchter is. Het is niet zo dat ik er persee wel of niet in geloof. Maar op zo’n feestje verwacht ik nou niet echt iemand met een grote bijzondere gave. En ik ben echt zo iemand die denkt als iemand dingen verteld zijn dat van die dingen die bij iedereen wel kloppen. Toen we eindelijk aan de beurt waren gingen we gewoon met z’n 3en. En we besloten allemaal te gaan voor het leggen van kaarten. Jessica ging als eerste en de kaarten die ze trok en wat die vrouw vertelde erbij klopte echt precies…. Was echt onwijs bizar.

Daarna ging ik en de kaarten die ik trok begonnen al gelijk onwijs goed haha ik had de duivel en de dood. Het verhaal wat ze erbij vertelde klopte echter wel… Ze vertelde dat ik een moeilijke tijd had gehad en altijd maar compromieën  moest sluiten om dingen te bereiken en vaak water bij de wijn moest doen. Ze zei dat ik op dit moment bezig was met een heleboel keuzes die ik moest maken en dat ik dat ik hier goed over moest na denken. Ik moest niet op mijn gevoel af gaan maar dingen afwegen of er goed over nadenken en niet zomaar iets doen. Als ik dit zou doen zou hierna de zon gaan schijnen en zou ik meer rust en stabiliteit vinden waarna ik al lang naar opzoek was. Opzich wel bizar dat het wel echt klopte want ik ben zeker met zoveel dingen bezig… al is dit totaal geen antwoord op de vraag wat daad werkelijk moet doen haha. Kim ging na mij en zij had niet echt het gevoel dat dit op haar sloeg… het ging meer over de toekomst en dingen die er zouden gebeuren…. Of die dingen daadwerkelijk gebeuren zal de tijd dus moeten uitwijzen whaa.

Na het zweverige gedeelte zijn we terug de zaal in gegaan hebben we nog wat gegeten en gekeken naar en set van Jeroen Nieuwehuis. Was wel een erg leuke en gezellige sfeer verder zijn we nog bij de fotograaf geweest waar met het team op de foto zijn geweest… ben onwijs benieuwd of de foto’s leuk zijn. Hierna was het al tijd voor de afsluiting en begon het slot programma met optredens van Ali B, Charly Luske en Sharon van The voice of holland. Opzich niet echt mijn ding maar was zeker wel gezellig en hebben wel even kunnen mee zingen !! Ik heb de meeste foto’s nog niet alleen een paar van die optredens dus dat is nog even wachten🙂. Maar het was zeker een onwijs leuke en gezellige avond !!

3 gedachtes over “Ons Stations Feest

Geef een reactie

