Oneerlijk…

Je hebt stages en je hebt stages… De één is geweldig en de ander kan de tijd niet snel genoeg voorbij gaan. Tijdens mijn opleiding die ik dit jaar alsnog heb opgepakt heb ik jaren geleden stage gelopen in een kinderkleding winkel in het dorp waar ik toen vlakbij woonde. Hoewel ik stages meestal als vreselijk ervoer heb ik het hier onwijs naar mijn zin gehad. Altijd ging ik hier met zoveel plezier naar toe. Ondanks dat ik toen nog een heel stil en terug getrokken meisje was heb ik daar altijd het gevoel gehad dat ze in me geloofde en dat ik meer kon.

Nog onwijs vaak denk ik terug aan deze stage en zeker nadat ik mijn opleiding heb opgepakt heb geregeld gedacht dat binnenkort nog een keer langs moest gaan. Destijds dit ik dit ook geregeld maar door alle drukte schiet het er onwijs vaak bij in. Ik bezoek mijn ouders niet eens zovaak meer door de achtbaan waar ik me in bevind. Jammer ! Maar vandaag kreeg ik het vreselijke nieuws te horen dat de man van wie de winkel is gister is overleden. Wat een vreselijk en oneerlijk nieuws. Hij was slechts 41. En toen ik destijds al stage liep was hij ziek. Hij had kanker maar was destijds aan de betere hand. Helaas heeft deze vreselijke ziekte het dus toch gewonnen.

Ben echt geraakt door het vreselijke nieuws. Deze vrouw heeft zoveel tegenslagen gehad in der leven en volgens mij nooit de kans gehad om eens te kunnen genieten zonder zorgen. Jaren lang probeerde ze hun kinderwens in vervulling te laten gaan wat helaas ook nooit gelukt is, daarna volgde jaren lang een strijd van deze vreselijke ziekte die dus helaas verloren is. Ondanks zoveel vreselijke tegen slagen stond deze vrouw zo onwijs mooi en sprankelijk in het leven waardoor ik altijd van onder de indruk was.

Erg heftig nieuws, ik dacht dat ik nog een kaartje hier had liggen maar kan hem nergens meer vinden dus morgen even een nieuw kaartje halen om mijn medeleven te laten weten. Maar wat is het leven toch oneerlijk !

2 gedachtes over “Oneerlijk…

Geef een reactie

