Dierenverzekering.


Intussen kan je voor ALLES een verzekering afsluiten… het is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Zo las ik jaren geleden opeens ook over een dierenverzekering voor je huisdier. Ik dacht destijds serieus ??? Maar toch twijfel ik de laatste tijd steeds meer over het feit of ik deze wel of niet moet afsluiten voor mijn kat. Wizzel is mij alles… en als er iets aan mankeert wil ik alles eruit halen wat er in zit om dit tegen te gaan. Ik heb ook altijd een spaarrekening voor dit soort zaken.

Gelukkig is er op dit moment niks aan de hand hoor, maar ik weet dat dierenarts kosten onwijs hoog kunnen oplopen. Toen Wizzel een paar jaar geleden last had van een blaas ontsteking en ruis koste dit grapje me in no- time bijna 200 euro. Sinds dien moet die hierdoor ook de aangepaste voeding eten om deze klachten niet nogmaals te laten herhalen. Ook bij een collegaatje van mij liepen de dierenarts kosten onwijs hoog op. Aangezien zij zo’n verzekering had heeft ze alles vergoed gekregen. Nu is het zo hoe later je de verzekering voor je kat afsluit hoe duurder die wordt in kosten… Wizzel is nu 3 jaar en ik heb de verzekeringen vergeleken…. bij Wizzel zou ik dan ongeveer op 10 euro per maand uit komen als ik voor hem een doorlopende verzekering afsluit…. (wat uit komt op 120 euro per jaar). Ik twijfel dus een beetje… zou ik het eruit halen als ik een verzekering afsluit of niet ?

En voor de mensen die een huisdier hebben, hebben jullie een verzekering en hoe kijken jullie er tegen aan ? Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

4 gedachtes over “Dierenverzekering.

  1. Ik had 3 huisdieren, een hond en twee katten, dus ik dacht op een dag, laat ik ze maar verzekeren. Stel je voor dat er wat gebeurt, zo rijk ben ik dan niet dat ik het kan betalen. Dus ik betaalde 40 euro per maand, voor een basisverzekering voor 3 dieren. Na een jaar lang, bijna 500 euro betaald, nog nooit naar de dierenarts geweest. Sowieso vallen alle basisdingen, zoals entingen, er al niet onder. Dus ik besloot het op te zeggen. Ik ben nu vijf jaar verder, mijn dieren hebben nog nooit wat gehad. Kan je nagaan als ik het al die tijd had blijven betalen. Met dat geld kan ik makkelijk 1 operatie betalen voor die beestjes. Dus nee, ik begin daar niet meer aan!

  2. mijn katten zijn beide niet verzekerd omdat ik het geld er ook niet uithaal..
    Mirjam heeft haar kat wel verzekerd maar gaat dit stopzetten omdat ze nog nooit bij de dierenarts is geweest met Laila en dus al jaren betaald voor eigelijk niets…

Geef een reactie

