Geslaagd !

Ik ben GESLAAGD !!!
Vandaag had ik mijn eind gesprek op stage en hoewel ik al sinds gister best wel zenuwachtig was over het gesprek kan ik nu zeggen dat ik geslaagd ben en me volgens het papiertje manager handel mag noemen. Eindelijk heb ik mijn niveau 4 diploma op zak.

Eigenlijk is het nog niet helemaal officieel en voelt vandaag als een behoorlijke teleurstelling. Toen ik vandaag op stage aan kwam vroegen ze namelijk wat ik kwam doen…. En of ik ze niet kon missen. Nou Eigenlijk niet ik heb mijn eind gesprek zo meteen. Verbaasde blikken keken me aan en voelde boosheid,verdriet en onbegrip omhoog komen. Verbaasd bekeken ze het rooster… toen de agenda. En hierin stond ook netjes dat het gesprek dan zou plaats vinden. Ze belde mijn stage begeleider die dood leuk zei dat ze wist dat het gesprek vandaag was en er vanuit ging dat iemand anders dat dan wel deed.

Mijn eindbeoordeling en de laatste dingen waren niet ingevuld en tegen de tijd dat ze daar eens achter kwamen stond mijn mentor op de stoep. Met een grote knoop in mijn maag begon ik aan het gesprek. En een mentor die zeer verbaasd was. School had al eerder aan gegeven bedenkingen te hebben over mijn stage en dit bevestigd dit alleen nog maar eens. Met mijn mentor mijn stage verslag door gesproken. En de woorden die ze zei waren zo lovend en lief ! Ze had mijn verslag naar diverse gesprekken mee genomen als voorbeeld zei ze. Had zeker niet verwacht en vond ook onwijs fijn om te horen.

Mijn mentor gaf me dan ook een groot compliment en zette de handtekening onder het stageboekje als ‘goedgekeurd’. De eindbeoordeling heb echter alsnog niet gehad. Mijn mentor gaf gelijk aan dat ze een erg rare gang van zaken vond en na een heleboel gepraat, moet mijn stage begeleider de beoordeling per telefoon door gaan geven aan mijn mentor dat zij alles kan invullen. Een hele diepe zucht dus… Mijn mentor heeft me verzekerd dat ik gewoon geslaagd ben en dat ze er vanuit gaat dat ik een onwijs goede beoordeling ga krijgen aan de hand van mijn verslag. En dat ze daar anders voor ging zorgen. De woorden deden me goed…. En ik neem me dan ook maar voor dat ik gewoon geslaagd ben.

Ik probeer me bij het nare gevoel neer te leggen wat vandaag me heeft bezorgd en blij en trotst op mezelf te zijn. Ik vind het onwijs jammer dat op deze manier mijn opleiding en stage moest afsluiten… En dat er blijkbaar echt geen enkele waardering is geweest hierin. Maar i did it !!! En daar ben ik trots op.

10 gedachtes over “Geslaagd !

Geef een reactie

