Heerlijke daagies


Afgelopen dagen heb ik vrij gehad. Maandag was het erg rustig op het werk en ben ik in overleg al om 2 uur naar huis gegaan. Daarna wat dingetjes in huis gedaan en wat boodschappen gehaald. Rond 4 uur een uurtje op bed gaan liggen. De afgelopen dagen slaap ik extreem slecht. Dit heb ik altijd wel eens. Maar ik kan me niet herinneren dat het zolang en zo extreem heeft aangehouden. Daarna gekookt en Irma opgehaald om eindelijk weer eens bij te kletsen. Het enige klasgenootjes waar ik nog steeds contact mee heb nadat ik ben gestopt met mijn vorige opleiding inmiddels alweer 2 jaar geleden. Leuk om elkaar weer te zien en bij te kletsen.

Dinsdag wederom een heerlijk dagje voor de boeg waarvan ik even bang was dat het in de water zou vallen omdat ik me niet lekker voelde de avond ervoor. Eerst heerlijk uit geslapen. Daarna de grote boodschappen gedaan en de rest van het huisje gepoetst. Daarna rustig op de bang gezeten en mijn boek zover als uitgelezen. Toen aan de kook gegaan. Pasta gemaakt en rond 5 uur stonden Kim en Maartje al op de stoep om een hapje te komen eten. Ik vind het heerlijk om in de keuken te staan ! Ik vind geen probleem om er uren tijd aan te besteden als er iemand komt eten. Maar ik ben altijd zo bang dat iemand het niet lekker vind haha. Gelukkig was dat niet het geval.

Hierna door gegaan naar de bios en we zijn naar Snow white and the huntsman geweest. Deze film wilde ik al onwijs lang zien. Eigenlijk al toen ik de posters had zien hangen en nog geen trailer gezien had wist ik dat ik naar deze film wilde. Ik had echt al veel goede verhalen gehoord en was dus nog nieuwsgieriger geworden. Beide damens zijn net als ik into Twilight en ik was dan ook wel benieuwd naar Kristen Steward. Ik zal eerlijk bekennen dat ik haar helemaal niet zo’n knappe vrouw vind. Terwijl het bij sneeuwwitje daar wel om draait. Dit was dan wel een totaal andere versie maar toch. De film heeft echter al mijn verwachtingen overtroffen. Ik vond hem GEWELDIG. De manier hoe alles in beeld werd gebracht en de magie van de verschillende werelden was zo mooi gemaakt.

Aan het einde van de dag zag ik nog het mailtje van mijn mentor en werd mijn fijne dag compleet omdat ik eindelijk OFFICIEEL geslaagd ben. De eindbeoordeling was eindelijk een feit en ik mag me geslaagd noemen met het afsluiten van mijn stage met 2 keer een 7 en 2 keer een 8 ! Daar ben ik dit te vrede mee en eindelijk kon ik mezelf toestaan die blijdschap te voelen. Er viel een last van me af.

Gister was ik ook nog vrij en aangezien mijn afspraak met Eef niet door ging en ik geen zin had om de hele dag thuis te zitten besloot ik gebruik te maken van mijn ov nu hij nog geldig is. Ik ben een dagje naar Rotterdam gegaan. Ben eerst naar de Primarkt geweest🙂. Wat echter een beetje tegenviel. Het was ondanks dat het een schooldag was en ik er vroeg was wederom enorm druk. En allemaal irritante mensen. Ik had er gelijk geen zin in. Toch kwam een een enorm leuke ketting tegen. Dus die heb ik toch meegenomen en dat is het enige wat ik er heb gekocht. Nog even in winkel centrum daar rond gelopen. Waar wel een leuke broek tegen kwam in de aanbieding voor 10 euro. Maar het stof kriebelde. Uiteindelijk dus ook niet gekocht want dan trek ik het toch niet aan.

Daarna nog even Rotterdam in gegaan. Echt onwijs veel dingen gepast en gezien maar toch uiteindelijk maar 2 shirtjes gekocht. Shirtjes waar ik wel echt verliefd op ben. Vandaag al 1 aangetrokken en de ander bewaar ik tot mijn diploma uitreiking dinsdag. Eenmaal thuis kreeg ik niet zo’n goed nieuws over een vriendin van mijn ouders. Onwijs heftig ! Heeft een hartstilstand gehad waarbij de man haar nog heeft proberen bij te brengen. Uiteindelijk is alles toch weer op gang gekomen en leek er nog hoop. Helaas was dit vals alarm… Nadat ze gister haar ogen nog even opende kreeg ze opnieuw een klap en wordt ze in leven gehouden door machines. Ze is officieel hersendood verklaart. Onwijs heftig. Mijn ouders hebben het er enorm moeilijk mee en mijn moeder is dagelijks in ziekenhuis geweest sinds ze er ligt.

Ik had er vandaag na het werk langs willen gaan maar na lang twijfelen en de verhalen van mijn moeder besloten dit niet te doen. Ik kan daar nooit goed tegen en ik ben juist iemand die iemand wil herinneren hoe die was. Voor sommige misschien een rare keuze maar ik heb deze keuze meerdere malen gemaakt zelfs destijds bij mijn opa en oma. Wel merk ik dat het me bezig houd en ik het vooral zo erg vind voor haar man. Zo’n lieve man die altijd positief in het leven staat. Die dadelijk helemaal alleen achter blijft. Ze hebben geen kinderen dus. 2 jaar geleden ging hij met pensioen om daar samen met zijn vroeg van te genieten. Nog geen 2 jaar verder is dat allemaal voorbij en heeft die man alleen nog maar ellende gekend de afgelopen tijd…. Moeilijk !

Ondanks dit nieuws wel 3 onwijs fijne dagen achter de rug🙂. Genoten van mijn vrije tijd die ik al zolang niet meer heb gehad. Over 2 weekjes heb ik ‘vakantie’ en ben ik 1,5 week vrij van mijn werk… voor het eerst in de zomer sinds ik er werk. Kijk er onwijs naar uit en naar alle leuke plannen die op de planning staan😀.

 

4 gedachtes over “Heerlijke daagies

  1. Hey, toevallig luister ik het liedje van dat plaatje met Bella! Snowwhite.😀 Ik genoot echt even van je artikel, totdat ik het las over die man. Terrible! Oh my, dat is echt heel erg voor hem. Ook dat hij haar ook nog heeft proberen te reanimeren? neem ik aan.. afschuwelijk!Sterkte! Geniet van de dingen die eraan komen, want zoals je ziet kan het zo voorbij zijn, bah!:/

    • Ja hij heeft der nog gereanimeerd en de dokters ook en toen is alles dus op gang gekomen. Maar helaas zonder goed suc6. Erg zoiets. Zo kan het leven idd van de een op de andere dag voorbij zijn.

Geef een reactie

