Diploma uitreiking !


Vandaag had ik dan eindelijk mijn diploma uitreiking. Overdag lekker rustig aan gedaan. Eerst uit geslapen (zover dat mogelijk is met de werkzaamheden die op dit moment plaats vinden in de binnen tuin). Daarna boodschappen gedaan en thuis wat bezig geweest. Tegen de avond de trein genomen waar ik had afgesproken met Michelle. Daar zijn we op een terrasje een hapje gaan eten. Onwijs lekker gegeten en ik had gewoon het duurste genomen omdat ik daar ZIN in had.

Daarna zijn we door gegaan naar mijn school. Ik kan er niks aan doen. Een diploma uitreiking hoort leuk en uniek te zijn maar ik zag er onwijs tegen op. Het feit dat mijn ‘ouders’ weer niet bij mijn diploma uitreiking waren voelde ergens zo teleurstellend. Bij alle diploma uitreikingen wat ik gehad heb zijn beide ouders nooit geweest. Wel was er dan één van mijn ouders erbij maar nooit hun beide. Altijd zaten ze met de zaak. Nu was er dus geen van beide bij. Mijn vader zit 24 uur per dag bij mijn oma omdat ze niet meer alleen kan zijn. En mijn moeder had wel willen komen maar ik vind dat geen prettig idee als ze zolaat moet rijden ergens waar ze niet bekend is met alles wat ze heeft.

Uiteindelijk lag ze vandaag ook nog eens heel de dag ziek in bed (waar ik me nog steeds zorgen om maak omdat ik der al heel de avond niet kan bereiken). Dus wat dat betreft vind ik het fijn dat al had gezegd dat niet wilde dag ze kwam. Gelukkig was Michelle er wel bij en daar ben echt onwijs blij en dankbaar voor. Het leek me vreselijk om er als enige ‘alleen’ te hebben moeten zitten. Veel waren met heel het gezin en hadden nog hun vriend bij. Had had dan wel beetje het idee dat leraren en andere het ‘raar’ vonden dat ik er met een vriendin was. Waarschijnlijk verbeeld ik me dat alleen maar omdat het mezelf zo bezig hield.

De diploma uitreiking was eigenlijk niet echt bijzonder. Er was een intro , werd nog een toneelstukje opgevoerd en vervolgens werd iedereen één voor één in een raadsel naar voren geroepen. Iedereen van mijn klas is geslaagd (wat me bij sommige eerlijk gezegd wel beetje verbaasd). Verder eigenlijk weinig contact of afscheid genomen van klasgenoten. Nog even praatje gemaakt met mijn mentor en mijn lerares en dat was het dan ook wel. Met deze mensen heb ik minder dan een jaar in de klas gezeten omdat zo laat ben ingestroomd. Ben nog steeds blij dat zo lief en open ben ontvangen. Maar met de meeste heb niet echt een band op gebouwd. 1 klasgenootje was door auto pech niet aanwezig wat wel erg jammer vond. Wel nog even contact mee gehad via de Whatss App om der te feliciteren en ‘afscheid’ van te nemen.

Verder mag ik trots op mezelf zijn. Ik heb mijn diploma gehaald met een goede cijferlijst !!! En heb dit helemaal zelf gedaan en er een jaar lang kei hard voor gewerkt. Voor mezelf voelt heel erg dubbel maar ik weet dat hier onwijs trots op mag zijn. Vandaag was ook de diploma uitreiking van de opleiding waar ik destijds mee ben gestopt. En ik geef het eerlijk toe dat ik bij het zien van de foto’s daar zo graag had tussen gestaan. Maar het maakt niet uit ! Ik heb de juiste keuze gemaakt toen dat weet ik zeker. En het feit dat ik toch mijn niveau 4 diploma heb gehaald (in wel een andere richting maar toch) ben ik onwijs blij en trots op.

Ik ben overspoelt door berichtjes van lieve mensen om me heen die zo belangrijk voor me zijn en daar ben ik dankbaar voor.

5 gedachtes over “Diploma uitreiking !

Geef een reactie

