Nieuwe studie…


Over 23 dagen begint mijn nieuwe studie…. het leek een paar weken geleden nog zover weg maar nu komt het eigenlijk toch wel angstaanjagend dicht bij. Naarmate het dichterbij komt hoe spannender ik het vind. De afgelopen maanden heb ik in een soort van twee strijd gezeten of ik wel of niet aan een HBO studie moest gaan beginnen. Over de studie zelf heb ik echter nooit getwijfeld. Ik wist dat als ik een HBO studie wilde gaan doen dat het deze studie zou worden. Ik wist dat ik een studie wilde waar ik mijn creativiteit in kwijt kan,ik wil bezig zijn met Media en Entertainment en gebruik wilde maken van de dingen die ik voorgaand geleerd heb. Nooit had ik verwacht dat dit allemaal mogelijk zou zijn tot een collega me over deze studie vertelde.

Gelijk was ik verliefd en een bezoek aan een open dag en meeloopdag volgende. Na de meeloopdag heb ik me gelijk ingeschreven maar het besluit dat ik het daadwerkelijk ga proberen is pas gekomen op het moment dat ik ook een definitief besluit moest nemen. Ik moest of mijn studiefinanciering stop laten zetten en een vaste baan zoeken of er volledig voor gaan. Ik koos voor de laatste optie. Ik ben bang als ik het niet probeer me altijd zal afvragen wat als ik het toen toch gedaan had ? Zou ik het me goed zijn afgegaan ? Zou het me net zo goed bevallen als ik had gehoopt ? Door veel dingen twijfel ik of ik aan een HBO studie moest beginnen. Het grootste struikelblok vind ik Engels. Dit komt voor in die studie (goh wat een verrassing) en is altijd al een struikel punt voor me geweest. Ik ben bang dat het dat weer wordt Na gesprekken met school en lieve vrienden probeer ik me hier over heen te zetten en het gewoon te proberen. Een ander struikelpunt was/is mijn leeftijd. Moet ik op mijn 24ste nog beginnen aan een 4 jarige studie ? Dit heeft me zo dwars gezeten.

En ja…. ik weet niet of ik een HBO studie aan kan… de manier van werken en leren is denk ik heel anders als op het MBO. Maar ik heb veel navraag gedaan en ik ga het dus proberen…. Mocht het niet lukken heb ik de mogelijkheid gebruik te maken van de 1 Februari regel en dus de mogelijkheid om te stoppen als het te moeilijk blijft. Om die reden heb besloten niet mijn hele leven met de vraagtekens te blijven lopen en te zien wat de toekomst brengt. Ik ga het gewoon proberen en er vol tegen aan. Over 23 dagen begint mijn ‘nieuwe leven’ en hopelijk een nieuwe toekomst. En ik ben dan officieel CO-IEMES student oftewel : Communicatie – International Event Music Entertainment Studies

7 gedachtes over “Nieuwe studie…

Geef een reactie

