Tandarts…

Ik ken niemand die met veel plezier brengt aan de tandarts…. Want ja zo leuk is het natuurlijk ook niet. Gister was het voor mij ook weer zover. Ik zag er enorm tegenop. Om meerdere dingen. Ten eerste omdat ik naar een nieuwe tandarts moest en ten tweede omdat ik sinds kort last heb van het doorkomen van mijn verstandskies aan 1 kant. Ik was dus erg benieuwd wat ze zouden zeggen en gebeuren.

Nu heb ik toch wel een beetje gemengde gevoelens over gehouden aan mijn bezoek… ik vond het allemaal een beetje ‘raar’. Gister bracht ik het bezoek en zat zenuwachtig in de wachtkamer. Ik werd vriendelijk ontvangen door de receptioniste die zei dat het allemaal wel uitliep dus wat langer kon duren. Ruim een half uur te laat mocht ik de behandelkamer in. Er werd een kort praatje gehouden door een vriendelijke meid. Ik heb nog nooit eerder een vrouwelijke tandarts gehad dus dit vond ik eigenlijk wel fijn. Ze bekeek mijn mond vroeg of nog klachten had en voerde wat gegevens in. Nog geen 10 minuten later stond ik alweer buiten…. Ik mocht een afspraak maken aan de balie voor het weg halen van mijn tandvlees en tandplak maar verder waren er geen bijzonderheden.

Hmm met een dubbel gevoel liep ik naar buiten. Altijd als ik een afspraak maak bij de tandarts voor de controle werd er als er geen bijzonderheden waren het beetje tandsteen en eventuele tandplak gelijk verwijderd. En baalde eerlijk gezegd dat ik hier weer een afspraak voor moest maken. Bij de balie vertelde ik dat ik nog niet wist wanneer ik kon omdat ik met school zit die binnenkort begint. Dit was geen probleem want ik kon morgen al terug komen. Vandaag ging ik dus wederom naar de tandarts.

Hoewel ik er vanuit ging dat vandaag alleen mijn tandplak en tandsteen verwijderd werd begon de behandeling met het maken van een foto…. zodat de tandarts kon zien hoe het met de verstandskiezen zit. Ook omdat had aangegeven dat hier wel last van had. Daarna werden mijn tanden netjes gemaakt en werd me verteld dat ik last heb van geïrriteerd tandvlees. (dat klopt ook want mijn vorige tandarts heeft me daar ook al op gewezen)…. Ik kreeg tips hoe ik dit kan tegen gaan en hieraan kan werken zodat het vanzelf over ging. Hierna kwam er een andere tandarts bij en werden mijn verstandskiezen besproken… Gelukkig is dat wel een meevaller. Als kind heb ik 4 tanden moeten laten trekken waardoor ik meer ruimte heb dan de meeste mensen. Als het proces goed verloopt en de tanden netjes doorkomen op de manier zoals het er nu uitziet en ik er geen las van ondervind kunnen ze blijven zitten… laten we dat dus maar hopen.

Hierna liep ik de behandelkamer uit met weer een stralend gebit en was ik ruim 140 euro armer….  Het geeft me dus een beetje een dubbel gevoel. Ik ben te vrede over de tandarts en het gaf me een fijn en rustgevend gevoel. Wat ik echter wel heel raar vond was dat ik terug moet komen voor een volgende behandeling. Nu weet ik niet of dit er mee te maken heeft dat dit mijn eerste afspraak is of dat dit altijd de gang van zaken is…. Want ik heb na een half jaar altijd tandsteen (niet extreem veel) maar als afspraak voor controle ga ervan uit dat dit gelijk netjes wordt gemaakt. Hebben hier meer mensen ervaringen mee ??

3 gedachtes over “Tandarts…

  1. Zelf heb ik weinig problemen met naar de tandarts gaan. Ik heb dan ook nog nooit wat gehad en sta binnen 5 minuten altijd weer buiten… Echter moeten volgend jaar misschien mijn verstandskiezen eruit… brrrr.

  2. zo ging het bij mij de eerste keer ook ongeveer, al werd er bij mij wel gelijk schoongemaakt maar de kans is ook groot dat ze dit niet deden omdat ze al zover uitliepen…. niets raars aan allemaal als je het mij vraagt.. xx

Geef een reactie

