Time to read….

De afgelopen weken had ik eindelijk wat meer tijd om aandacht te besteden aan ontspanning en even niks te doen. Ik zelf vind dit soms erg moeilijk en kan vaak de rust niet vinden om niks te doen. De afgelopen weken heb ik toch wat vaker de rust kunnen nemen en op de bank kunnen zitten met een boek…. Ik ben niet zo iemand die een boek in 1 dag uit leest. Een boek wat echt leuk vind lees ik dan in een paar dagen uit… maar zoals al zei rust nemen om te lezen blijft moeilijk haha…. maar ik neem jullie mee in de boeken die ik de afgelopen weken gelezen heb :

Dit boek richt zich tot iedereen wiens leven in beslag wordt genomen door eten en diëten. Van ‘die drie kilo’s’ die er ondanks Sonja maar niet van af willen tot de meest extreme vormen: anorexia en boulimia. Monique beschrijft in haar persoonlijke relaas op een innemende, heldere, maar vooral confronterende en rauwe wijze hoe zij het monster in haarzelf de baas is geworden.

Dit boek heb ik in eerste instantie vooral gelezen omdat een vriendin van mij onwijs veel aan dit boek heeft gehad en inmiddels ook in therapie is bij Monique. Door dit boek te lezen wilde ik meer inzicht krijgen in haar leven,denkwijze en hoe je er voor iemand kan zijn. Ik denk echter dat dit boek voor iedereen interessant kan zijn. Het gaat ook zeker niet alleen over eetproblemen maar over ‘alles’ in het leven en hoe je hier mee om kan gaan. Het boek is verdeeld in 2 delen en het eerste deel gaat vooral over de eet stoornis van Monique en de strijd die het haar heeft gekost om er boven op te komen. Het tweede deel gaat meer over hoe jij als persoon zelf dingen kan veranderen aan je leven.

Cassia groeit op in een toekomstige maatschappij waarin alles voor haar geregeld wordt. Het lijkt zo mooi als Cassia door de Autoriteiten wordt uitgehuwelijkt aan haar beste vriend. Maar dan gaat er iets mis, grondig mis. Al snel krijgt Cassia in de gaten dat er een aantal vreemde en verontrustende rafelranden zitten aan De Unie. En dat de Autoriteiten niet gediend zijn van kritische onderdanen.

Intussen mag het wel duidelijk zijn dat ik van dit soort verhalen houd…. En ook dit boek vond ik geweldig. Constant vraag je je af waar Cassia in verzeilt raakt en wat er niet blijkt te kloppen in het leven wat ze lijd. In het begin had ik wel moeite om in het verhaal te komen maar toen ik er eenmaal inzat vond ik het geweldig. Het enige jammere aan het boek vond ik het einde… maar dat ga uiteindelijk niet verklappen.

 

De vier vriendinnen Eva, Luna, Nathalie en Fleur wonen in hetzelfde studentenhuis. Door een noodlottig ongeluk valt Luna uit het raam van haar kamer en is op slag dood. Maar is het wel een ongeluk? Eva heeft zo haar twijfels. Luna’s ex-vriend Remco gedraagt zich vreemd en liegt tegen haar. Luna’s dood laat Eva niet meer los, terwijl haar vriendinnen des te meer genieten van het leven. Als Eva ook nog anonieme brieven in handen krijgt gericht aan Luna, wordt alles nog veel ingewikkelder.

Dit boek heb ik meerdere keren geleend in de bieb omdat de voorkant me zo aansprak. Elke keer bracht ik het boek echter weer terug zonder het te hebben gelezen. Intussen heb ik daar onwijze spijt van. Want ik vond dit boek echt geweldig. Bij Carry Slee moet ik toch een kinderboeken denken waardoor ik er elke keer niet voor ging zitten. Maar zodra ik in dit boek begonnen was kon ik het niet meer weg leggen. Ik vond het namelijk een geweldig boek. En zeker niet kinderachtig… er komen juist onwijs heftige dingen een bod.

De zeventienjarige Lucy voelt zich onverklaarbaar sterk aangetrokken tot haar klasgenoot Daniel, maar zijn bewering dat hij haar al heel lang kent vindt ze doodeng. Onsterfelijke zielen, voorbestemming, vorige levens ze wil er allemaal niks van weten. Toch kennen de twee elkaar al ruim 1200 jaar

Dit boek sprak me eigenlijk vooral aan door de titel en de voorkant. Ik besloot het boek mee te nemen naar huis en er een poging aan te wagen. Bij lezen van eerste hoofdstuk had echter al zoiets van huh ? Dit boek heb ik toch al gelezen ? (Het boek Fallen lijkt qua verhaal hier onwijs op). Ik ging het opzoeken op internet en blijkbaar hebben veel meer mensen dit probleem. Ik heb nog een kans gegeven en nog verder proberen te lezen maar ik ben al vrij snel gestopt met het boek. Ik vond Fallen namelijk onwijs tegenvallen en had geen zin in nog zo’n soortgelijk verhaal. Een tegenvaller dus.

Het leven van de 17-jarige Mia draait om muziek. Ze heeft net met haar cello een succesvolle auditie gedaan voor het gerenommeerde conservatorium Julliard in New York. Haar vriend Adam speelt in een populaire band. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Wanneer Mia, haar ouders en jongere broertje Teddy onverwacht een vrije dag hebben vanwege hevige sneeuwval, besluiten ze gezellig uit te gaan. Maar onderweg, boort een vrachtwagen zich in volle vaart in hun auto.

Na lezen van de achterkant besloot ik het een kans te geven het is echt zo’n typisch tiener boek wat makkelijk weg leest. Bij dit boek moet je geen diep en moeilijk verhaal verwachten. Het is een boek wat lekker wegleest en zich vooral afspeelt in het hoofd van Mia. Na het auto ongeluk is haar lichaam tussen twee werelden en vraagt ze zich af wat ze moet.

Heb jij nog leuke boeken gelezen deze zomer ???

6 gedachtes over “Time to read….

Geef een reactie

