Verslag Nickeblack 9/9/12 HMH

Zoals beloofd nog een verslagje van Nickelback afgelopen zaterdag (het verslagje is wel op beetje andere manier geschreven als anders omdat ik hem ook voor school heb gebruikt.)

Afgelopen zondag(9-9-2012) ben ik naar het concert van Nickelback geweest. Ik zag ze jaren geleden al een keer live op Pinkpop en wilde ze daarom graag nog een keer live zien. Hierna kwam de band echter niet meer naar Nederland tot afgelopen zondag. Ik was verbaasd dat de band de HMH zo snel wist uit te verkopen want hits blijven al best lang uit en kaartjes waren ook best prijzig (49 euro). Gelukkig wist ik op het laatste moment voor het was uitverkocht nog kaartjes te bemachtigen.

Op internet stond dat de show zou bestaan uit een uitgebreid podiumdecor met vele extra’s. In de HMH was dit podium echter niet aanwezig. Hierin wordt dan ook volop geklaagd in de recensies op het internet. Dit is echter bij mij al vaker voorgekomen bij een show in de HMH waar aanwezig was dus ik denk dat de zaal niet altijd groot genoeg is hiervoor, en had dit dan ook niet verwacht. Dit werd opgelost door een grote lichtshow waar tijdens de hele show gebruik van werd gemaakt.

Als voorprogramma stond de band Daughtry wat ik kende van geweldige rustige nummers. De band leek echter een stuk onbekender bij het overige publiek en kreeg de zaal niet echt mee. Jammer want ik vond deze band onwijs goed en sterk. Bij Nickelback ging de zaal echter helemaal los en kwamen eigenlijk alle grote hits voorbij. De show werd op gevuld met lichtshows,drumsolo’s, leuke verhaaltjes van de zanger die goed in de smaak leken te vallen bij het publiek en was er zelfs een moment vrij gemaakt waarop de band de fans beloonde met shirts de zaal in te schieten. Zeker wel een leuke element in de show en zeker niet vanzelf sprekend bij een show. Al met al heb ik onwijs genoten en heeft Nickelback wel de verwachtingen waar gemaakt en vond ik het dure kaartje zijn geld uiteindelijk waard.

2 gedachtes over “Verslag Nickeblack 9/9/12 HMH

Geef een reactie

