Het leven als student.

Hapje eten met Michelle

Intussen zit er al een maand studeren op het HBO op. En wow eigenlijk vliegen mijn weken letterlijk voorbij. En eigenlijk voelt het alsof ik in een totaal nieuw leven ben beland. Mijn school is nieuwe, mijn klasgenoten en de vakken en lessen ook. Maar tot nu toe vind ik het echt allemaal zo leuk. Ergens beangstigd dit me ook wel. Omdat ik nog steeds zo bang ben dat ik het niet haal. Maar tot nu toe gaat het allemaal goed. Ik krijg positieve berichtjes van de leraren en geniet bovenal van alles. Of het dan uiteindelijk wel of niet lukt, maakt eigenlijk niet uit…. Want ik heb het sowieso geprobeerd en er van genoten.

Floriade 2012

En verder gaat het eigenlijk heel goed met me. Ik heb het wel onwijs druk met school, werk en de balans te vinden ook tijd te maken voor leuke dingen doen. Door deze dingen loop ik mezelf soms wel een beetje voorbij merk ik. Maar juist de dingen doen met vriendinnen is echt belangrijk voor me om mijn hoofd boven water te houden. Toch heb ik deze week ook wat belangrijke keuzes gemaakt en dat is mijn nieuwe baan wat ik erbij had gezocht te laten schieten. Ik had gesolliciteerd bij het Theater. Dit lijkt me zo onwijs gaaf en toen vacature zag staan wilde ik het gewoon proberen. Ik heb al weken geleden en gesprek gehad en eigenlijk een beetje onverwachts kreeg ik vrij snel het bericht dat ik was aangenomen. Gister zou mijn aller eerste dag zijn en zou ik er beginnen.

Op kitten bezoek bij een collegaatje.

Na twijfelen heb ik besloten niet te doen. Ik zou er meer verdienen dan bij mijn huidige werk maar ik werd zo’n gedoe om het te combineren met mijn huidige werk. Daarnaast veranderd mijn schoolrooster continu en gaat er behoorlijk wat tijd zitten in mijn studie. Als ik ergens voor ga, doe ik dit volledig. Als ik door zou gaan met deze baan zou zowel het werk als mijn studie er onder gaan lijden. Heb er nog gesprek over gehad met theater en ik mag er altijd op terug komen. Toen de knoop door hakte leek het alsof er een last van me af viel en ik een bepaalde rust kreeg. Op mijn huidige werk ook gesprekken gehad i.v.m. mijn uren en ik ga ook op de locatie in Tilburg werken als ik niet mijn uren kan behalen. Omdat daar nu toch dagelijks ben i.v.m. studie is dat allemaal maar fijn.

Tickets voor pink binnen !

Verder was het een afwisselend weekje met een afwissende week op school met gast colleges op school, een bezoek aan de Floriade met mijn school, een avondje op bezoek bij een collegaatje die maar liefste 11 kittens heeft… (daar ging mijn hartje sneller van kloppen maar ik heb me in gehouden), lunch afspraken met vriendinnetjes en is het gelukt om kaartjes te scoren voor het concert van PINK !! Het is pas 19 april maar ik ben nu al aan het aftellen. Vanavond ga ik gezellig naar Cult & Mult waar Di-rect een optreden geeft. Conclusie ondanks dat in begin van de week ziekjes was heb ik een bewogen maar ow zo’n leuke week achter de rug.

Fijn weekend !!

6 gedachtes over “Het leven als student.

  1. Fijn blogje ondanks het ziek zijn (beterschap!) En wat een lieve foto’s van de katjes❤

    Oh en je gaat naar PINK ZOOOOOOOOOOOOOOOO vet.
    Nieuwe CD staat bij mij op repeat, geweldig wijf. Vooral haar concerten.
    Ben er al naar zoveel geweest dat ik de centjes in m'n zak hou en deze oversla.
    Maar alvast heel veel plezier, maar dat gaat vast wel lukken..

Geef een reactie

