Eerst verslag New York !!


Het is morgen gewoon alweer een week gelezen dat ik naar New York vertrok. Pff wat gaat die tijd toch snel zeg. Vrijdag vertrok ik al vroeg richting Schiphol. Veel te vroeg waren we er al en hebben we de tijd gedood met winkeltjes kijken enz. Met een uur vertraging vertrokken we dan richting New York. Wat zag ik op tegen die lange vliegreis zeg. Uiteindelijk had paar angst momentjes maar verder ging alles wel goed. We hadden een luxe vliegtuig, werden heel de reis vertroeteld met lekkere hapjes en drankjes en je kon genieten van een uitgebreid programma aan de laatste films en muziek en spelletjes.

In de avond kwamen we aan in New York… Helaas een gedoe met vervoer naar het hotel wat we hadden bijgeboekt en uiteraard een zeer drukke weg naar ons hotel. Rond 7 uur liepen we onze kamer binnen. Het plan was om gelijk de stad te gaan verkennen. Maar bij buitenkomst herkende Eef niks meer terug (we dachten hetzelfde hotel als Eefje’s eerste bezoek te hebben geboekt). We liepen wat rond maar al snel kwamen we tot de conclusie dat we ergens anders zaten. We gingen uiteindelijk langs bij de Sub Way waar we een broodje haalde die we op onze kamer aten. We pakte de koffers uit en namen een uitgebreide douche en we besloten doodmoe op tijd ons bed in te duiken.

De eerste nacht was vreselijk en ik deed geen oog dicht. We gingen de volgende ochtend vroeg op pad. We zochten uit waar ons hotel bevond en gelukkig viel het mee. We zaten wel aan de andere kant waar we eigenlijk vanuit waren gegaan maar gelukkig lagen we wel centraal. Omdat we dichtbij het Grand Central Terminal lagen werd dit ons eerste bezoek. En ik vond dit echt zo geweldig. Dit is het bekende trein station van New York. Uiteraard maakte we een tussenstop voor een eerste Starbucks en brachten we onderweg het eerste bezoek aan het grote warenhuis Macy’s. Ontelbaar veel verdiepingen en zoveel kleren dat je er in kan zwemmen. Hoewel dit warenhuis ontzettend hoog staat aangeschreven en het onwijs gaaf was, was ik er zelf niet zo weg van. Ik heb er uiteindelijk ook niks gekocht. De eerste dag hebben we vooral tijd besteed aan shoppen. We hebben uren rond gelopen bij de forever 21 filialen en ontzettend veel gepast.

Daarna kwam eindelijk het moment waar ik over Times Square kon rond lopen. Ongelooflijk mooi en zoveel om te bekijken. Wow wat was dit toch geweldig mooi. Hier ook heel wat tijd rond gesnuffeld en terwijl de dag eigenlijk in begon zo lekker langzaam voorbij ging was het uiteindelijk opeens al eind van de middag. We besloten een hapje te gaan eten bij het Hard Rock Cafe wat ik altijd weer helemaal geweldig vind. Zoveel om te zien en zo mooi !!

Na het eten brachten we een bezoek aan het Empire State Building wat ons een overzicht gaf aan heel New York in het donker. Wonderbaarlijk mooi zoveel mooie prachtige lichtjes zover als je kan kijken. Een onvergetelijke ervaring. Hierna gingen we naar onze kamer terug en viel ik uitgeput in een diepe slaap. Gelukkig sliep ik de tweede nacht als een roosje.

2 gedachtes over “Eerst verslag New York !!

Geef een reactie

