New York verslag deel 3


De 4de dag van ons bezoek aan New York brachten we in de ochtend een bezoek aan Rockefeller center wat een overzicht gaf over New York ditmaal bij dag ligt. Ik vond dit één van de leukste dingen die we hebben gedaan en adembenemend mooi. Hierna zijn we met de metro door gegaan naar de boot waar we een bezoek zouden brengen aan het Vrijheidsbeeld of te wel Statue of Liberty.

Ik was mijn reispilletjes vergeten onderweg maar eigenlijk verwachtte ik ook niet zo erg last te hebben van het stukje op de boot. Dit viel echter een beetje tegen. Op de heen weg was het nog wel te doen al voelde ik toen al misselijkheid op komen. Het was gelukkig maar een stukje op de boot voor we op het eiland aankwamen.

Op het eiland hebben we eerst Fish en Chips gegeten…. Omdat Eef het al zolang ik me kan herinneren het hier over had😛. Daarna foto’s gaan maken bij het Vrijheidsbeeld en het geweldige overzicht van New York over het water. Helaas begon het weer opeens om te slaan waardoor het er behoorlijk bewolkt uitziet. Dit vind wel erg jammer dat dit juist deze dag was want we hebben elke dag best mooi weer gehad.

Het begon te regelen en we besloten terug te gaan richting de boot. Je begrijpt al het water was nu nog een stuk ruwer dan daarvoor en ik was met de terug weg kotsmisselijk. We zouden eigenlijk nog een bezoek brengen aan het eiland ernaast… maar Eefje was hier al eens geweest en ik wilde eigenlijk gewoon door en terug naar land. Proberen niet te denken aan het bewegende water en ik was onwijs blij toen we weer aan land waren. Gelukkig trok mijn misselijkheid snel weg.

En was ik gelijk hyper toen ik allemaal eekhoorns in het bijbehorende parkje zag. Een man was ze aan het voeren en de beestjes kwamen letterlijk bij hem aan zijn broek hangen. Wat vond ik dot geweldig. Ik baalde dat ik niks te eten bij had… Ik had zakje chips en deed een poging helaas vonden ze dit niet lekker en waren ze er zo weer van tussen. We brachten van een afstand nog een bezoek aan de Brooklyn bridge. Maar deze was behoorlijk eind uit de richting dus hebben hier helaas geen bezoek zelf aan gebracht.

Aan de avond sloeg het weer helemaal om en kwam het met bakken uit de hemel vallen. Uiteindelijk hebben we nog wat over Times Square rond gelopen en ergens wat gegeten en uiteindelijk met een taxi terug gegaan richting ons hotel. Wederom een top dag achter de rug.

2 gedachtes over “New York verslag deel 3

Geef een reactie

