Nieuwe laptop


In mijn vorig logje liet ik al weten dat mijn vorige laptop helaas stuk was. Nog steeds baal ik ervan. Ik wilde deze laptop zo graag hebben destijds en intussen 5 jaar verder was ik er nog steeds onwijs blij mee. Hij was klein, beschikte over alles wat ik belangrijk vond enz. Vorig jaar begonnen de ongemakjes al en afgelopen weken kwamen er steeds meer bij. De batterij deed niet meer opladen, het pinnetje van de batterij brak ook nog eens af waardoor de batterij er niet meer uit kan. De oplader maakte soms los contact en als overmaat van ramp kwam fout naar foutmelding en uiteindelijk was het zover dat hij programma’s niet meer opende.

Pff wat baalde ik. Ik ben uiteindelijk tot 2x toe naar de winkel gegaan heb rond gekeken, getwijfeld en nog meer getwijfeld. Ik had op dit moment niet echt gerekend op een laptop te moeten kopen en vind dan zo moeilijk daarvoor mijn spaarrekening te moeten gebruiken. Maar goed daarvoor is mijn spaarrekening uiteindelijk wel voor en probeer me er dan ook bij neer te leggen. Ik ben bijna jarig en mijn familie heeft sowieso toegezegd dan ook een deel mee te betalen dus daar ben wel blij mee.

Ik ben na onwijs lang twijfelen voor een Sony VAIO gegaan…. Ik wilde graag een kleine laptop, MET dvd speler (blijkbaar is het tegenwoordig in om dit weg te laten) en een batterij die ook lang zonder stroom gaat. Omdat veel moet reizen vind ik dit belangrijk en ook het gewicht speelt een rol. Aan al deze eisen voldoet een Mac book. En wat heb ik daar dan ook over getwijfeld. School en andere studenten en mensen die er één hebben ze raden heb allemaal aan.

Maar op school hebben we die computers ook en ik vind ze gewoon niet fijn werken, daarnaast moeten een heleboel programma’s op de mac aangepaste softeware hebben. Wat dus zou betekenen dat ik een aantal programma’s niet meer zou kunnen gebruiken of opnieuw zou moeten aanschaffen. Dit wilde ik gewoon niet. Ik vond onwijs irritant en om die rede heb ik toch een Sony gekocht. Éen van de weinige laptops die ook al mijn eisen voldeed.

Intussen heb ik de laptop twee weken en nog steeds mis ik mijn andere juweeltje… De batterij werkt wel veel langer, en hij is een stuk lichter wat echt wel veel fijner is. Maar wat is Windows 8 irritant en wat moet ik wennen aan dit nieuwe systeem. Op school grote problemen gehad met inloggen en zelfs hulp nodig gehad van de ict om de instellingen aan te passen. Maar goed misschien is het een kwestie van wennen. In elk geval is de laptop voor 4 jaar verzekerd dus met deze nieuwe grote vriend zal ik het voorlopig wel gaan doen…

4 gedachtes over “Nieuwe laptop

  1. Vervelend! Ik heb zelf een Macbook en wil nooit meer anders. Maar ze zijn wel echt duur en in het begin vond ik het ook echt niet lekker werken, de eerste paar weken stond ik soms echt op het punt om hem uit het raam te gooien. Ik vind nu juist Windows niet fijn meer werken, haha! Maar mooie laptop hoor, veel plezier er mee!

Geef een reactie

