Ophef Documentaire Rauwer

Er is op dit moment behoorlijk wat ophef over de documentaire over Rauwer. Hier gaat het erom dat een jongetje al jarenlang alleen maar Rauw en ongekookt voedsel eet. Omdat dit niet aansluit bij de leefwijze die andere kinderen hebben gaat de jongen al jaren niet naar school en geeft zijn moeder hem thuis les. Op school kwam het onderwerp al ter spraken en ik werd nieuwsgierig. Ik heb de documentaire ook gekeken en ik vind het ronduit schokkend dat er zoiets in Nederland bestaat.

Dat iemand alleen rauw eten eet vind ik al zeer uitzonderlijk te noemen en niet normaal. Al ben ik wel van mening dat iedereen continu dingen naar binnen propt die zeer schadelijk en ongezond kunnen zijn zonder daar over na te denken. Al ben ik zeker van mening dat je meer nodig hebt dan wat die jongen eet. Los hier van vind ik het vooral schrikbarend waar die jongen op zijn leeftijd aan wordt bloot gesteld. Eigenlijk vind ik dat het ergste van het hele verhaal. De jongen heeft in mijn ogen geen ‘jeugd’ maar moet zich continu bezig houden met eten en zijn moeder te vrede te houden. Tijdens de documentaire kreeg ik het gevoel alsof ik naar een film over een sekte zat te kijken waarbij iemand constant wordt verteld hoe die moet leven en hoe hij de wereld moet veranderen. VRESELIJK.

Ook het feit dat de jongen jaren niet naar school gaat vind ik vreselijk…. De druk van pesten waar die jongen waarschijnlijk mee te maken krijgt zal zeker niet positief zijn. Maar ik denk dat die jongen nooit genoeg kan leren…. Die moeder moet wel heel slim zijn wil ze van al die markten thuis zijn. Hoe vaak ik het niet heb gehad dat ik iets niet begreep op school en het na een bepaalde tijd mijn ouders voorbij ging en ze zelf niet wisten hoe ze me hier mee konden helpen. Ik geloof dan ook nooit dat je voldoende kan leren thuis. Los van het feit dat hij een heleboel sociale contacten misloopt. Ik vind ongelofelijk dat zulke dingen in Nederland gebeuren.

Wat is jullie mening hier over ??

Een gedachte over “Ophef Documentaire Rauwer

  1. Iedereen propt inderdaad dingen naar binnen die schadelijk zijn maar hè ( ja ik volg het ook ) wat het voedel patroon van het alleen rauw eten is net zo goed schadelijk! Als je hoort wat er uit de onderzoekstesten van die jongen zijn gekomen ( tekort aan dit en dat, ondervoed ect. ) vraag ik me af hoe schadelijk is het alleen rauw eten uiteindelijk niet…

    Ik vind het ook echt te bizar voor woorden. Daarnaast in het uitzending die ik heb gezien gaf hij zelf aan weleens ander voedsel te hebben gegaan… Ik vind dit ( en dat is misschien hard ) kindermishandeling!

Plaats een reactie