Feestdagen


De feestdagen staan voor de deur. Vandaag de laatste kerstboodschappen gedaan en nog even wat kleine cadeautjes gehaald die ik nog niet had. Hoewel ik best leuke plannen heb voor de komende dagen kijk ik niet echt uit naar de feestdagen. Misschien kijk ik er zelfs wel tegen op. Waarom weet ik ook niet zo goed. Misschien omdat ik jarig ben en ik weet dat dit jaar me niemand zal bellen om me blij te feliciteren. Als kind zat ik al zodra ik wakker was voor de telefoon te wachten tot mijn oma’s en opa’s belde en al mijn tantes. Wat vond ik dat geweldig als ik werd gebeld en mijn oma een verjaardags liedje voor me zong. De laatste jaren was de enige die elk jaar nog trouw zingend op belde mijn oma. De rest van mijn familie die dit altijd deed is intussen al overleden.

Dit jaar zal ook mijn oma niet bellen… Sinds vorige week zit ze in het bejaardenhuis en er zijn dagen dat ze heel helder is maar ook dagen dat ze niemand herkend. Hoewel mijn oma dus wel nog leeft vind ik de wetenschap dat ze waarschijnlijk niet eens weet dat ik jarig ben of dat het kerst is wel heel naar. Met kerst ga ik wel op bezoek en als cadeautje heb ik een foto van mij en haar/onze kat in gelijst. Hopelijk is ze dinsdag dus een beetje bij en kan ze zich mij en de kat herinneren.

Verder staan er wel leuke dingen op de planning. Maandag komen 4 collega’s en een vriendin bij mij gourmetten en gaan we een dobbelspel doen. Hoewel ik dit jaar niks aan mijn verjaardag zou doen hebben hun me min of meer over gehaald🙂. 1ste kerstdag ga ik naar mijn ouders en daarna op bezoek bij mijn oma en in de avond ga ik samen met mijn mama naar de film. Ik hoop dat alles door kan gaan en mijn moeder zich heel de dag goed genoeg voelt. Ik kan me niet herinneren wanneer we samen iets gezelligs hebben gedaan dus dat zou onwijs leuk vinden.

2de kerstdag ben ik jarig en komt Eef bij mij thuis gourmetten. Net als elk jaar doen we kerstcadeautjes en maken we er een gezellige dag van. En dan zitten de kerstdagen er alweer op. Hopelijk word het vooral een fijne en gezellige tijd.
Ik hoop in elk geval dat jullie allemaal fijne dagen hebben🙂.

3 gedachtes over “Feestdagen

Geef een reactie

