Terugblik 2012

Er is weer een nieuwjaar begonnen tijd om even stil te staan bij afgelopen jaar. Als er aan terug denk dan heb ik best wel een mooi jaar achter de rug. Ik ben tevreden en mag denk ik niet klagen met alles wat ik gedaan heb.  De mooiste dingen op een rijtje :

Het mooiste van 2012 : NEW YORK
Eigenlijk hoef ik daar niet over na te denken… in 2012 kwam mijn aller grootste droom uit en dat was een bezoek brengen aan Amerika. De reis ging naar New York en wat was dit ongelofelijk mooi en bijzonder. Dit is een ervaring wat ik nooit zal vergeten ! En in de toekomst hoop ik nog veel meer plaatsen te kunnen toevoegen aan mijn lijstje.

Waar ik het meest trots op ben van 2012 : MIJN DIPLOMA
In juli dit jaar mocht ik dan (eindelijk) mijn niveau 4 diploma in handen nemen. Na een jaar kei hard werken en twijfelen werd al het harde werk eindelijk beloond en mag ik oprecht trots zijn op mezelf. Want ik heb dit helemaal zelf gedaan.

Mijn grootste verandering in 2012 : DOORSTUDEREN
Ik heb er zo ontzettend lang over getwijfeld of ik wel of niet het HBO moest gaan proberen. Ik wilde uiteindelijk het idee hebben dat ik alles uit het leven haal wat erin zit en niet hoeven denken wat als ? Dus in September ben ik begonnen aan mijn HBO studie. Het is veel werk en moeilijk… maar ook zo ontzettend te gek. Of ik deze studie wel of niet weet af te ronden maakt eigenlijk niet uit… want ik heb het gedaan en ben daar nu al zo ontzettend blij om. Deze ervaring had nooit willen missen en ik ga ervoor.

Waar ben ik het meest dankbaar voor in 2012 : DE MENSEN OM ME HEEN
Afgelopen jaar is een jaar geweest waar ik weer onwijs veel mooie mensen heb mogen leren kennen, van mensen afstand heb genomen en andere mensen juist dichterbij heb laten komen. Als ik hier op terug kijk ben ik zo onwijs blij met de mooie mensen om me heen. Hun zorgen er voor dat ik genieten, leef en in me zelf geloof. Zonder deze mensen zou ik het echt niet redden en ik ben zo onwijs dankbaar dat ze ook in 2012 in mijn leven waren.


De feel good momenten in 2012 : UITSTAPJES
Naast bovenstaande dingen heb ik wederom veel mooie dingen mogen doen, ik heb weer veel concerten mogen bezoeken… helaas afgelopen jaar een stuk minder festivals en ook een heleboel andere gezellige en waardevolle dingen mogen ondernemen. Onder andere ging ik een weekendje weg naar Brugge en Den Haag , bezocht ik vaak het strand en ging ik regelmatig op pad met vrienden. Nog steeds ben ik dankbaar dat ik dit soort dingen mag doen. De kleine dingen maken het leven mooi.

Voor 2013 :
Voor 2013 hoop ik op een net zo warm en liefdevol jaar… waarbij ik geen afscheid hoef te nemen van dierbare en ik zelf en de mensen om me heen gezond blijven, woon ik intussen alweer 5 jaar op mezelf en zal ik ook 5 jaar op mijn huidige werk werken. Wat als een enorme mijlpaal klinkt. Ik hoop in 2013 een mooie reis te kunnen maken, te kunnen sparen, veel festivals en concerten te mogen bezoeken en te kunnen genieten van alle andere uitstapjes.

3 gedachtes over “Terugblik 2012

Geef een reactie

