Weekendje Berlijn :D

IMG_7294 IMG_7279
Dag 1

Gistermiddag ben ik terug gekomen van mijn weekendje weg naar Berlijn. Even weg uit de dagelijkse sleur en het verstand even op 0 kunnen zetten. Het was heerlijk en ook iets wat ik echt even nodig had. Afgelopen vrijdag vertrok ik rond 12 uur richting het vliegveld in Eindhoven en uiteraard was ik net als altijd op van de zenuwen als ik een paar dagen weg ga en ga vliegen. Alles verliep soepel en snel en om 2 uur gingen we al de lucht in.

De vlucht ging erg voorspoedig en we waren er al 20 minuten eerder dan gepland. Ook de koffers hadden we zo. Na de plaspauze konden we de koffers al gelijk van de band halen. De heenreis naar het hotel/hostel had ik al zo goed mogelijk uitgezocht en eigenlijk ging alles boven verwachting goed om half 5 zaten we al in onze kamer. We hadden een hostel/ hotel geboekt echt spot goedkoop. Voor 3 nachten betaalde we slecht 35 euro per persoon. De douche en wc moesten we dan delen. En ja ik maakte me zorgen om dit zeer goedkope bedrag. Maar alles was TOP. Het was een ruime kamer met 2 aparte bedden een bureau en was tafel wat erg fijn was. Ook was het erg rustig op de verdieping en ben ik maar 1x iemand tegen gekomen op de wc’s en douchen. Ook deze waren onwijs netjes en schoon en had je bij de douche gewoon een eigen apart hokje waar je kon omkleden na het douchen. Erg fijn en op deze manier vind ook helemaal niet erg om te moeten delen. Na de koffer te hebben achter gelaten zijn we gelijk Berlijn in gegaan.

IMG_7249 IMG_7254

Daar hebben we als eerste het Hard Rock Cafe opgezocht en daar hebben we een hapje gegeten. Net zo gezellig als altijd vind ik het daar. Daarna de stad nog een beetje verkend en bijna een half uur rond gelopen in een mega grote supermarkt. Waar ik weer allemaal dingen wilde meenemen om te proberen :$. Daarna waren we beide zo moe dat we op tijd richting kamer gingen om te slapen.

Dag 2
We stonden op tijd op en hadden besloten deze dag te gaan winkelen. Ik was tot de ontdekking gekomen dat er een Primarkt was in Berlijn en hier wilde we dus graag heen. En eigenlijk ging het hier een beetje mis. Ik had het adres opgeschreven maar daar aangekomen konden we nergens een Primarkt vinden. Het mega grote winkel centrum rond gelopen (en natuurlijk wat winkeltjes bezocht) . Maar geen Primarkt. Uiteindelijk vonden we de Primarkt maar deze was in de ‘bouw’ . Beide ligt teleur gesteld gingen we naar een ander winkel gebied waar we een Lush tegen kwamen. De meeste meiden waar ik mee op vakantie ga vinden dit soort winkels niet echt iets. Het is duur en ze kopen er toch niks.
Ik zelf koop er ook nooit niks omdat altijd zo prijzig is maar ik kan er uren rond lopen. Ik ben voor onwijs veel producten allergisch maar dit is
IMG_7260 IMG_7272

allemaal natuurlijk. Mijn badschuim is bijna op en daarom besloot ik nu er 1 te kopen en ow wat ruikt die heerlijk.
Hierna gingen we uitpuffen bij jawel de Starbucks (L). En bij het gebruik van wifi kwamen we tot de ontdekking dat er ook een Primarkt ergens was die WEL al open was. Weer alles opgezocht en we kwamen tot de ontdekking dat deze vlakbij ons hotel was. Beetje een baal moment want we zaten nu aan de andere kant van Berlijn en waren juist vroeg opgestaan ivm de drukte. Intussen was het al ver in de middag. Toch er heen gegaan en het was DRUK. Wel een paar onwijs leuke dingentjes gekocht. Een trui (10,00), een mok (3,00) en pyjama broek met doodskopjes waar zo verliefd op ben (10,00) een shirt (3,00) en een ketting met bijpassende oorbellen voor 3,00 euro. Onwijs leuk en zo blij met mijn aankoopjes. Hierna nog genoten van een heerlijke Frozen Yoghurt en richting ons hotel gegaan om de spulletjes te droppen. Hierna zijn we gaan eten bij Vapiano. Dit ken ik van een vriendin van het fiaal in Amsterdam. Hier krijg je Pasta’s en Pizza’s voor spotgoedkope prijzen. Met Maartje had hier al keer eerder gegeten dus dit leek ons een goed plan. Voor slecht 8,00 hadden we onwijs lekker gegeten en een drankje. Ik had een pasta met tomatensaus en groenten met pasta met gehaktvulling. Intussen was het al tegen 23.00 uur dus gingen we richting hotel waar we nog een douche namen en doodmoe in bed lagen.

Dag 3

IMG_7296 IMG_7302
Vandaag waren alle winkel dicht dus hadden we uitgetrokken om dingen te bekijken. Ik ben daar altijd eenvoudig in… voor mij zijn alles gebouwen 😛 maar ik had me wel een beetje ingelezen hihi. We gingen als eerste naar de Brandenburger Tor en bezochten daar ook het Holocaust monument. Daarna stopten we voor een ontbijt bij de Starbucks. Vanaf daar gingen we door naar Checkpoint Charlie waar we onwijs lang over hadden gedaan omdat we ergens moeten uitstappen bij de metro wegens werkzaamheden en vervolgens ons verliepen richting het andere Metro station. Ik vond ook nog eens totaal niet bijzonder haha. Uiteindelijk vanaf daar ook stukken van de Berlijnse Muur bezocht en een heel herdeknings gebied. We dachten dat daar het graffiti gedeelte zou zijn. Dit bleek echter niet het geval. We baalde… We gingen daarom naar een ander deel maar ook hier bleek niet dit gedeelte te zijn. Daarom besloten we het te laten voor wat was… want laatste gedeelte waar we nog naar toe konden was weer aan de andere kant van Berlijn. We gingen naar een tentoonstelling van Dali. Hier wilde Maartje graag heen dus besloten we dit ook gewoon te doen aangezien belangrijk vind dingen te doen die beide leuk vinden :). Hierna besloten we ook vandaag nogmaal te eten bij Vapiano :$. We besloten optijd richting ons hotel te gaan omdat we alles nog moest inpakken en de dag erna vroeg de wekker zou gaan.

Dag 4.

fc171bfc826d11e2968922000a1fbe74_7 b7b2d5ca84e611e2ab6722000a1fb853_7
De wekker ging al 6 uur en we zouden weer richting huis gaan. Weer met een zenuwachtig gevoel rond gelopen omdat moest vliegen haha. Op vliegveld waren we veel te vroeg dus nog wat winkeltjes gekeken en vooral gelezen. De terugweg ging ook goed en al om 2 uur was ik thuis. Ik moet zeggen dat echt ideaal is vliegen via Eindhoven !! Het gaat lekker snel en dat zo dichtbij is is heerlijk. Omdat zo klein is verloopt alles lekker snel. Heerlijk. Ik heb echt genoten van de daagjes. En hoewel ik in eerste instantie onwijs zenuwachtig was dat met iemand weg ging die niet zo heel goed en lang ken (dat is normaal gesproken wel het geval) is alles onwijs goed gegaan. Ergens was beetje bang voor ruzie (je weet wat men zegt je leert elkaar pas echt kennen op vakantie). Maar gelukkig is alles goed gegaan en heb ik vanuit mijn kant in elk geval niet eens irritaties gehad dus onwijs genoten. Maar goed ook want avonds stond ik alweer te werken.

6 gedachtes over “Weekendje Berlijn :D

  1. Klinkt als een geslaagd weekend. Ik wil ook echt nog eens een keer naar Berlijn!
    En ik heb je vorige blok post ook even gelezen en wat tof dat je een reisje gewonnen hebt!!

Geef een reactie

