Wizzel weer thuis.

In mijn vorig logje stond dat het niet goed ging met Wizzel. Pff wat heb ik het er moeilijk mee gehad en ik was echt gebroken en zo bang der te verliezen. Je weet wat men zegt…. Je weet pas wat je verliest als je het niet meer hebt. Toen het zo dichtbij kwam was er al totaal stuk van.

Maar het gaat gelukkig tot nu toe een stuk beter. Vrijdagochtend de dierenarts gebeld en de operatie leek goed gegaan. Ze hadden ontlasting en haren moeten verwijderen die helemaal zijn komen vast te zitten. Zo zielig maar gelukkig waren het geen dodelijke infecties of bacteriën waar ze eerst aan dachten. Ook kwamen de darmen en nieren ter spraken. Het maakt het alsnog niet minder erg want het was een zware ingreep liet de arts weten en een paar dagen later was serieus te laat geweest.

Vrijdagmiddag kon ik gaan kijken en het was zo zielig hoe ze er bij zat totaal versuft. Maar ze leek zo blij me te zien. Van de dierenarts moest ze niks hebben en alleen al bij zien begon ze te grommen en blazen zo had der nog nooit gezien. Na veel overleg mocht ze uiteindelijk toch mee naar huis. De arts twijfelde omdat ze maar niet wilde eten.
Was nog heel gedoe om der mee naar huis te krijgen want mevrouw wilde der infuus er niet af laten halen.

Intussen is ze 3 dagen thuis en het lijkt goed te gaan. Ze eet goed, neemt de pijnstillers goed in en vandaag kwam er eindelijk weer wat in de kattenbak. Als een kind zo blij was ik…want maakte me al zorgen. Verder slaapt ze wel veel en is het alsof ik een andere kat heb gekregen zo aanhankelijk waar ik ben is ze ook. En zelfs het voeteneinde is op dit moment te ver want mevrouw ligt letterlijk naast me of bovenop me in bed. Ik ben wel oprecht gelukkig.

De angst is er nog steeds… sinds ze thuis is niest ze wel regelmatig en soms maakt ze raar geluidje waarbij gelijk denk dat ze weer moet spugen. Waarschijnlijk zal deze schrik voorlopig nog wel blijven. Maar laten we hopen dat ze nu nog minstens 10 jaar liefst 20 mee kan. Ze moet wel nog terug omdat bloed niet goed was om te kijken of nu wel goed is… ze zal weer andere voeding gaan krijgen en ook pasta voor der haren om alles te gaan voorkomen. Verder hoop ik vooral te kunnen genieten🙂

3 gedachtes over “Wizzel weer thuis.

Geef een reactie

