Mijn laatst gekeken films

De afgelopen weken had ik weer iets meer tijd om eens te gaan zitten voor een filmpje. Lees verder en kijk mee naar mijn beoordelingen.

verliefdopibizi2Verliefd op Ibiza
Dertien mensen, vier verhalen en één eiland. Iedereen komt met een eigen plan naar Ibiza. Maar wat blijkt: in essentie staat iedereen voor dezelfde uitdaging. Op lichtvoetige en komische wijze ondervinden vier koppels het universele verlangen iets te zijn wat niet -of niet langer- haalbaar is, en zullen ze moeten uitzoeken wat daar voor in de plaats komt.

Ik was onwijs benieuwd naar deze film ik verwachte er niet te veel van maar gewoon een leuke film die even je zorgen opzij zet. En ja Johan Nijhuis kan het nog steeds. Deze film is echt het Costa van nu. Een bekende cast met populaire acteurs en actrices wat er zeker voor zorgt dat de bioscoop zalen vol zitten. Het is een grappige film waarbij je zeker na afloop met een glimlacht de zaal verlaat. De dromerige stukjes hadden er voor mij wel uit gemogen dat vond ik dan weer net te. Maar verder heb ik regelmatig dubbel gelegen. En hoewel ik goed kan begrijpen dat veel vrouwen een bezoek brengen aan de film voor Jan Kooiman en Jim Bakkum vond ik de verassing van deze film zeker Simone Kleinsma en Lone van Roosendaal. Wat een geweldige rollen hebben die twee, en natuurlijk is algemeen bekend dat dit twee geweldige actrices zijn.

Ik geef deze film een : 7,5

beautiful_creatures2Beautiful Creatures
Er was een meisje. Er was een vloek. En er was een graf. In het rustige dorpje Gatlin gebeurt nooit iets verrassends. Ethan Wate is dan ook vastbesloten om na school zo snel mogelijk het dorp te verlaten.

Totdat de mysterieuze Lena in Gatlin komt wonen. Ethan voelt zich op een bijzondere manier tot haar aangetrokken en ondanks dat iedereen waarschuwt uit haar buurt te blijven, worden ze verliefd. Samen ontdekken ze al snel dat duistere geheimen hun families binden.

Van die verhalen die niet kunnen ik houd der stiekem wel van en om die rede wilde ik deze film ook graag zien. Het verhaal sprak me wel aan. Hekserij en kiezen tussen goed en kwaad gepaard met een liefdes verhaal. Klinkt goed… Maar ik vond de film echt een tegenvaller. Het liefdesverhaal vond ik wel leuk maar ik vond het fantasie gedeelte een beetje over de top en terwijl soms de halve zaal dubbel lag vroeg ik me af wat is er zo grappig ? Dit had ik echter niet alleen maar ook de vriendin waar ik mee was. Jammer want ik verwachte best wel wat van verhaal en volgens mij vind je ook een stuk leuker als je de boeken waar deze film op is gebaseerd hebt gelezen. Volgens mij volgen er nog meerdere delen… maar die sla ik sowieso over in de bios.

Ik geef deze film een : 6

lesmiserables2Les Miserables
Les Misérables speelt zich af in het 19e eeuwse Frankrijk en vertelt het verhaal van ex-gevangene Jean Valjean (Hugh Jackman) .

LValjean wordt tientallen jaren achtervolgd door de meedogenloze agent Javert (Russell Crowe) na zijn voorwaardelijke vrijlating. Het leven van Valjean verandert voor altijd wanneer hij de zorg op zich neemt van Cosette (Amanda Seyfried), de dochter van de alleenstaande moeder Fantine (Anne Hathaway).

Toen ik de trailer zag van deze film was ik gelijk nieuwsgierig ik ga graag naar musicals en ik was destijds ook erg benieuwd naar deze musical (waar ik overigens niet heen ben geweest). Het feit dat deze musical nu verfilmd werd sprak me dan ook enorm aan. Hoewel de film een prachtig verhaal is en sommige acteurs verbazend goed waren had ik een heel andere film verwacht. Ik wist dat de film in musical vorm was opgenomen maar dat ELK woord gezongen werd vond ik onwijs jammer. Ik vind de afwisseling tussen mooie nummers en film mooi maar elk woord wat gezongen werd stoorde me enorm. Jammer vond ik het zelfs. Nooit eerder zat ik bij een film waarbij zoveel mensen de zaal verlieten. Jammer want ik had er juist wel veel van verwacht. De film had zeker zijn mooie momenten en nummers maar toch had ik iets heel anders verwacht.

Ik geef deze film een : 6,5

1002004013251897Alles is Familie
In Alles Is Familie is iedereen binnen de familie De Roover op een punt in zijn leven beland waarin het maken van cruciale keuzes onvermijdelijk is. Zo wil Winnie een baby, haar man Rutmer wil dichter bij zijn gevoel komen, zijn broer Charlie wil vooral geen verantwoordelijkheid en hun zwager Dick wil zijn overleden vrouw terug. Pater familias Arend wil gelukkig zijn. En zijn vrouw Jeanette wil dat iemand haar wil.

Deze film trok totaal niet mijn aandacht en als vriendinnen hem niet allemaal zo geweldig vonden had ik hem waarschijnlijk nooit gekeken. Zonder te weten waar de film nu over ging heb ik hem op gezet. En ik werd blij verrast. Het is een typische Nederlandse film waar je wel van moet houden. Maar wat heb ik gelachten. Het was gewoon slappe humor die alleen Nederlanders leuk zullen vinden en kunnen begrijpen. En ik was uiteindelijk blij verrast. Naast de humor zit er ook nog eens een vleugel romantiek in en al snel leeg je mee met de diverse personages. Totaal niet verwacht maar verrassend leuk !!

Ik geef deze film een : 8

1002004013268776 Voor ik Doodga
Tessa is zeventien en weet ze dat ze nooit achttien zal worden. Haar ziekte is ongeneeslijk, dus geniet ze liever van ieder moment dat ze nog heeft. Tessa heeft een lijst met dingen die ze graag nog wil doen. Een hele nacht feesten, een joint roken, iets stelen, seks hebben… Terwijl haar ouders en broertje op hun eigen manier proberen te accepteren dat ze hun dochter en zusje gaan verliezen, ontdekt Tessa samen met haar beste vriendin Zoey de wereld. Verliefd worden op buurjongen Adam staat niet op haar lijst, maar is al snel de meest bijzondere ervaring die ze zich kan wensen.

Lang geleden heb ik het boek waar deze film op is gebaseerd gelezen, hoewel ik het boek enorm vond tegenvallen en er destijds echt niet doorheen kwam was ik wel benieuwd of de film anders zou zijn. De film vond ik zeker een verbetering tegenover de film. Wat mij betreft had het allemaal wel wat meer in het nu mogen afspelen. Hoewel de film nog maar paar maanden oud is had ik het idee dat naar film keek van al 6 jaar geleden. Dat vond ik wel jammer , maar de film wist me zeker zo nu en dan te raken !! Veel meer dan het boek destijds. Je word mee gesleurd in de pijn van Tessa en de dingen die ze nog graag wil doen.

Ik geef deze film een : 7

1002004011039031 Rapunzel
Het verhaal over Prinses Rapunzel, die als baby is gestolen uit het paleis van haar ouders en door een heks genaamd Mother Gothel wordt opgesloten in een verborgen hoge toren, waar ze onmogelijk uit kan ontsnappen. Ze snakt naar avontuur in haar leven en droomt ervan de toren te verlaten om te zien waar de vreemde lichten, die ze elk jaar op haar verjaardag ziet, vandaan komen. Dat avontuur kan eindelijk beginnen als de knapste, maar ook beruchtste, crimineel van het koninkrijk, Flynn Rider, langs haar toren komt en naar boven klimt om zich te verstoppen. Ze maken samen de afspraak om uit de toren te ontsnappen en op zoek te gaan naar de lichten. Onderweg ontmoeten ze vele hilarische figuren en beleven ze een magisch avontuur.

Hoewel deze film al iets ouder is dan bovenstaande  films stond deze een tijdje op mijn lijstje om te kijken. Hoewel ik niet zo vaak Disney films meer kijk en tekenfilms meestal toch wel minder leuk vind dan vroeger leek deze film me helemaal geweldig. Hoopvol ging ik er dan ook voor zitten. En eigenlijk maakte het al mijn verwachtingen waar. Ik vond deze film helemaal geweldig. De mooie liedjes, de knappe prins en de geweldige Rapunzel. Ik weet zeker dat als ik deze film als klein meisje had gezien ik er helemaal weg van was geweest en er van droomde om Rapunzel te zijn. Als kind was de kleine zeemeermin mijn favoriete Disney film en ik weet bijna zeker dat deze als kind mijn nieuwe favoriet zou zijn geweest. Maar ook als volwassene kon ik hierbij heerlijk weg dromen. Een echte meisjes film met het hart vol Disney !!

Ik geef deze film een : 8

Heb jij deze films gezien ? En wat vond jij ervan ?

2 gedachtes over “Mijn laatst gekeken films

Geef een reactie

