Bloody Night Con / Weekend Brussel 2013


Afgelopen weekend ging ik na bijna anderhalf lang wachten naar Brussel voor de Bloody Night Con. Een conferentie met de acteurs van The Vampire Diaries. Al jaren wil ik zo graag naar zo’n evenement. In Amerika zijn dit soort dingen dood normaal van populaire tv series en jaren lang leek het me geweldig om naar zo’n evenement van One tree Hill, Dawsons creek of The Vampire Diaires te gaan. Andere series zijn intussen gestopt en keek ik al sinds jaar of 13 was ( Dawson’s Creek). Nooit eerder was een soort gelijk event echt in de buurt.

Toen ik hoorde dat er na jaren eindelijk zo’n evenement in Brussel zou komen wist ik gelijk dat ik hier heen wilde. Ik twijfelde wel want ik wist zeker dat niemand van mijn vriendinnen hier naartoe zouden willen. Het was niet goedkoop en je moet wel echt leuk vinden om er heen te willen. Ik besloot me echter er niet door tegen te laten houden en kocht dezelfde dag dat de kaartverkoop begon nog een ticket.

Via de facebook van het event bleek al snel dat er een heleboel mensen alleen gingen. Via Facebook sprak ik met een meid af om samen te reizen en ook een hotel kamer te nemen. Afgelopen vrijdag was het zover om richting Brussel te gaan. In eerste instantie was ik zo zenuwachtig want ik had alleen contact gehad via internet en de telefoon en met deze persoon moest ik een kamer gaan delen. Op zo’n evenementen komen altijd onwijs veel verschillende mensen op af en met sommige wil je echt geen weekend vast zitten. Gelukkig waren met zenuwen gelijk weg toen we elkaar ontmoeten. Gelijk was het alsof we elkaar al jaren kende en lagen we tijdens de treinreis al geregeld in een deuk.

In Brussel vonden we het hotel onwijs snel (hier werd ook het evenement gehouden) en lag op een super locatie. Ik wist dat het een duur hotel was (maar mensen die naar het evenement gingen kregen korting). Maar doordat ze een fout hadden gemaakt met een overboeking hadden we een nog mooiere kamer… van maar liefst 400 euro per nacht. Wow ! De eerste dag Brussel in gegaan, Manneke Pis bezocht en uiteindelijk nog gaan eten bij Hard Rock Cafe. Die is er nog niet zolang dus ik was er nog nooit eerder geweest. Het was raar om na jaren weer in Brussel te zijn. Normaal gingen we minimaal 2x per jaar mijn tante opzoeken die er woonde. Voor het eerst sinds mijn tante is overleden is was ik daar terug. En ditmaal ook voor het eerst alleen. Ik weet zeker dat mijn tante dit zo geweldig zou hebben gevonden en ik vind het jammer dat ze er niet meer is. Ze zou geweldig hebben gevonden als bij haar was komen logeren. Dit weekend daar soms dan ook wel even bij stil gestaan. Bij alle dingen die ze me altijd overal over vertelde enz. Was mooi weer terug te zijn en toch soort van afscheid te kunnen nemen.


 

Zaterdagochtend ging het evenement dan eindelijk van start en werd mij plaats toegewezen.. En wow wat had ik geluk ik zat 2de rij in het midden bij het gang pad. Geen vervelende hoofden voor me. Eigenlijk was er geen beter plaats dan helemaal vooraan 1 stoel naar voren. De dag begon met een panel met Candice,Ian en Nate. Heel de dag stond vol met allemaal activiteiten. Het waren er zoveel dat je niet eens overal bij kon zijn. Na de panel was er de signeersessie waar ik Nate,Ian en Candice voor eerst mocht ontmoeten. Daarna volgde er nog vele panels, foto momenten enz. De dag vloog letterlijk voorbij en pas tegen 22.30 zaten we eindelijk sinds het ontbijt aan wat te eten.

 
 
 

De tweede dag was eigenlijk nog mooie dan de eerste dag, de acteurs leken eindelijk te hebben gezien hoe relaxed de mensen in Brussel zijn. Ze vertelde dat ze nog nooit eerder ergens waren geweest waar dit allemaal zo mogelijk was. De vragen die gesteld waren vol diepgang, en iedereen luisterde met volle aandacht. Normaal gesproken komen ze niet eens boven het geschreeuw uit. Ook waren de mensen zo onwijs respect vol en dit maakte het mogelijk dat de acteurs het aandurfde gewoon in publiek te gaan zitten, in hotel te lopen zonder beveiliging enz. Van Nate had ik totaal geen verwachtingen en eerlijk gezegd boeide het me totaal niet dat hij kwam. Hij was echter de leukste. Hij voelde zich als een vis in het water en vond het zo geweldig dat hij continu extra panels gaf, in het hotel rond liep om met iedereen te kletsen enz. En hij heeft me dan ook wel persoonlijk weten te raken. De dingen die hij zei waren zo mooi en inspirerend. Ik heb echt een geweldig weekend gehad. Ik heb zoveel mooie mensen ontmoet. En uiteindelijk met een groep van 6 meiden een te gekke tijd gehad. Ik ben zo dankbaar voor afgelopen weekend en besef heel goed dat dit voor veel mensen niet is weg gelegd en dat wel heel graag zouden willen. Een ervaring om nooit te vergeten en vooral de gezelligheid, de mooie mensen die heb mogen ontmoeten zal me nog lang bij blijven😀.

4 gedachtes over “Bloody Night Con / Weekend Brussel 2013

Geef een reactie

