Het songfestival !!


Vorige week was heel Nederland toch wel een beetje in rep en roer over het songfestival. Zou Anouk de finale halen en zouden we misschien zelfs winnen ?? Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er totaal niet mee bezig heb gehouden. Bij de voorrondes moest ik werken en de zaterdag heb ik wel half, half gekeken. Ik vond wel heel leuk dat Anouk mee deed voor Nederland omdat Anouk wel goed vind en zelfs paar keer live heb gezien. Aan het nummer vond ik echter niks aan. De laatste jaren volg ik het songfestival dan ook totaal niet. Ik vind vreselijk wat Nederland elk jaar weer stuurt. Als kind vond ik het echter een stuk leuker… volgde ik het songfestival helemaal via tv en kon ik een nummer grijs draaien. Daarom sta ik even stil bij de nummers van vroeger die ik (toen) helemaal geweldig vond.

1. Linda Wagenmakers No Goodbyes

Rond mijn 12/13 keek ik de tv serie Westenwind eindeloos vaak ik vond deze serie helemaal geweldig. En Linda Wagenmakers speelde hier ook een rol in. Om deze rede vond ik het helemaal geweldig dat ze mee deed aan het songfestival. Wat heb ik dit nummer vaak gedraaid.

2. Maxinw & Franklin De eerste keer

Dit nummers deed mee aan het songfestival toen ik 7 was… Intussen vind ik het nummer een stuk minder mooi als klein meisje haha. Maar nog steeds kan ik elke zin mee zingen. Ik hoorde het nummer voor eerste tijdens Telekids en vond helemaal geweldig. Ik dit deed nummer en bijpassend dansje wat erbij had eindeloos voor mijn oma.

3. Glennis Grace My Impossible Dream

In 2005 stuurde we dit nummer en dit was ook dat ik Glennis Grace voor eerst live hoorde. Hoewel de meningen over haar en dit nummer enorm verdeeld zijn ben ik der sinds dien altijd beetje blijven volgen. Ik houd over algemeen niet van der Nederlandse nummers maar ik vind dat ze een prachtige stem heeft als ze het juist nummer zingt.

Kijk jij naar het songfestival ?

3 gedachtes over “Het songfestival !!

Geef een reactie

