Mijn laatst gekeken films #2

Sinds een paar maanden heb ik na onwijs lang twijfelen een Pathé pas aangeschaft. Deze pas is 19 euro per maand en dan kan je onbeperkt naar de film. Ik had echt mijn twijfels of ik dan wel vaker naar de film zou gaan. Maar ik heb echt geen spijt. Ik ben er eerlijk in dat ik moet opletten op mijn geld en bewust moet nadenken wat ik uit geef. Iets leuks doen is voor mij echt belangrijk en met deze pas doe ik regelmatig een filmpje en ben er toch even een avondje of middagje uit. Afgelopen maanden heb behoorlijk wat films bezocht en neem jullie mee met een aantal🙂.

The Host
Onze wereld is bezet door zogenaamde ‘zielen’ die het lichaam van andere wezens overnemen. Wanderer, de ziel die het lichaam van voormalig verzetsstrijder Melanie toegewezen krijgt, wist al dat het moeilijk was om in een mensenlichaam te leven

Ze hebben overweldigende emoties en levendige herinneringen. Maar één ding had ze niet verwacht: Melanie’s geest vecht terug tegen haar overheersing en vult Wanderers gedachte met opvattingen en herinneringen.

Wanderer wordt meer en meer gegrepen door Melanie en kiest steeds meer de kant van de mensen. Samen ondernemen ze een gevaarlijke zoektocht naar de laatste verzetsstrijders.

Aangezien ik helemaal ben weg gezwijmeld bij de boeken van Stephanie Meyer en dus ook dit boek lang geleden gelezen heb was ik helemaal blij toen ik hoorde dat dit boek ook verfilmt werd. De eerste dag dat de film draaide zat ik dan ook in de bios. En ja ik vond de film geweldig ! Ik vond prachtig hoe ze alles hadden verwerkt omdat in het boek best diep op dingen word in gegaan wat mij nogal onmogelijk leken in een film. Ik vond dat ze het onwijs mooi hadden verfilmt maar ik kan wel voorstellen als je het boek niet gelezen heb het maar vaag vind. Ik zelf vind echter wel een onwijs mooi liefdesverhaal.

Cijfer : 7.5

OZ: The Great and Powerful
Oscar Diggs (James Franco), een niet al te bekende tovenaar met dubieuze bedoelingen, wordt uit het stoffige Kansas gehaald en naar het levendige Land van Oz gebracht. Hij denkt dat hij de hoofdprijs heeft gewonnen.

Roem en rijkdom komen hem tegemoet, totdat hij drie heksen tegenkomt, Theodora (Mila Kunis), Evanora (Rachel Weisz) en Glinda (Michelle Williams). Ze zijn er niet van overtuigd dat hij de grote tovenaar is waar iedereen op heeft zitten wachten. Met tegenzin wordt hij in de grote problemen van het Land van Oz en haar bewoners meegesleurd.

Oscar moet er achter zien te komen wie goed en wie slecht is voordat het te laat is. Hij gebruikt zijn magische krachten met behulp van illusie en creativiteit en verandert zichzelf zo in de grote en krachtige tovenaar van Oz. Tegelijkertijd probeert hij ook een beter persoon te worden.

Bij zien van de trailer wilde ik deze film zo graag zien, het leek me echt een magisch sprookje. Die verwachting werd ook wel waar gemaakt… Ik vond het verhaal en decor echt prachtig uitgewerkt. Het is een Disney film waardoor ik wel een beetje magische muziek had verwacht en wel miste. Verder vond ik het onwijs mooi… ik kreeg een beetje Alice and Wonderland en Wicked gevoel waar het naar mijn idee ook wel mix van was. Ik vind film zeker een aanrader al zal ik hem niet snel nogmaals kijken.

Cijfer : 7

App
Ze is verslaafd aan app’s, social media en haar smartphone. Studente Sophie (Isis Cabolet) is haar beste vriendin en ze heeft een relatie met Daan (Matthijs van de Sande Bakhuyzen). Na een wild feest, waar ze zich weinig van kan herinneren, ontdekt Anna dat een onbekende op haar smartphone een mysterieuze APP heeft geïnstalleerd, die een antwoord heeft op alle vragen die ze heeft. Niet alleen op wetenschappelijke en historische vragen, maar ook op die betrekking hebben op haar persoonlijk leven en dat van vrienden.

Als ze via de scherpzinnige APP cryptische teksten en codes ontvangt, die samenhangen met de plotselinge en raadselachtige dood van mensen uit haar omgeving, dringt langzaam maar zeker het besef door dat het meer is dan een handige APP.

Het idee van deze film vind ik leuk… Je kon vooraf aan de film een App downloaden wat je zou mee slepen in de film. Ik denk echt dat dit de toekomst zou kunnen zijn. Het idee en verhaal vond ik dus zeker wel goed en over nagedacht. Maar helaas bleef het daar wel bij. Het was een typisch Nederlandse film naar mijn idee waar het acteer werk vaak achter bleef en de techniek nog lang niet zover is als bij Amerikaanse films. Verder zag ik helaas onwijs veel overeenkomsten met Final Destination. Jammer !

Cijfer : 4

Daglicht
In Daglicht ontdekt de succesvolle advocate Iris (Angela Schijf) dat haar moeder (Monique van de Ven) een groot geheim met zich meedraagt

Iris blijkt een oudere halfbroer te hebben waarvan het bestaan noodgedwongen is verzwegen. De autistische Ray (Fedja van Huêt) blijkt in een tbs-kliniek te verblijven omdat hij veroordeeld is voor een gruwelijke moord.

Iris trekt zich het lot van haar halfbroer aan en in haar zoektocht naar de waarheid wordt ze geconfronteerd met zaken die haar leven voorgoed zullen veranderen.

Daglicht is wat mij betreft het bewijs dat Nederlandse films wel degelijk WEL goed kunnen zijn. Ik vond deze film echt geweldig. Ik wist niet zo goed wat ervan moest verwachten maar ik zat heel de film op het puntje van mijn stoel. Ook dit is een boek verfilming wat ik echter niet gelezen heb dus ik heb geen idee of de film daadwerkelijk goed overeenkomt met het boek. Maar ik vond het verhaal verassend en had totaal niet verwacht. Daarnaast vond ik Angela Schijf maar ook de overige cast onwijs goed.

Cijfer : 7,8

4 gedachtes over “Mijn laatst gekeken films #2

Geef een reactie

