Perfect zijn bestaat dat ? Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat mijn oma voor mij de perfecte oma was. Ik had een oma zoals die in boekjes word beschreven en waar je als klein meisje van droomt. Als klein meisje was ik hier dan ook altijd te vinden. Bij oma was het ALTIJD feest. Heel de woonkamer had ik in gebruik met mijn speelgoed wat in de weekenden het hele weekend mocht blijven staan en in de vakanties zelfs heel de vakantie.

Mijn oma speelde eindeloos spelletjes met me, maakte altijd lekkere dingen en logeer partijtjes waren altijd weer iets waar ik naar uit keek. Omdat ik thuis geen kat mocht kreeg ik op 7 jarige leeftijd een kat cadeau waarbij er een droom voor me uit kwam. Nu nog steeds komt die kat alleen bij mij, mijn oma (en intussen ook bij mijn vader) op schoot liggen.

Naar mate ik ouder werd kwam ik natuurlijk minder vaak bij mijn oma en toen ik verhuisde naar de stad en dus niet meer dichtbij woonde zag mijn oma veel minder vaak, maar dat neemt niet weg dat ik nooit aan der denk. Mijn oma was een prachtig mens wat helaas veel verdriet heeft gekend in der leven, op jonge leeftijd werd ze een alleen staande moeder en heeft hierna nooit meer echt geluk gevonden en altijd veel verdriet blijven houden.

Dat mijn oma een echte vechter was is duidelijk want zelfs op het laatst wilde ze toch geen afscheid nemen, terwijl ze daar zo vaak anders over dacht. Vrijdag 19 Juli was het echter toch zover en hebben we echt afscheid moeten nemen. Aanstaande woensdag is de begrafenis en wat zie ik er ongelofelijk tegen op. Wel heb ik vrede met het feit dat mijn oma er niet meer is. Ik vind moeilijk maar ze is 87 geworden en ik hoop oprecht dat ze eindelijk het geluk en rust heeft gevonden waar ze zolang naar opzoek is geweest.

Ik zal mijn oma missen, maar altijd bij me dragen en dankbaar zijn dat ik haar heb mogen kennen en zoveel van der heb mogen leren. Ze heeft mij kind laten zijn

Oma ik zal je missen❤

8 gedachtes over “

  1. Stiekem moest ik ook een klein traantje wegpikken bij je blogje!
    Je schrijft met zoveel warmte en liefde over je oma, en ja je oma was een mooi mens en sprak haar verdriet vaak uit, maar ik weet zeker ( en jij ook ) dat ze ondanks dat ook onwijs veel van je hield❤ & blij met je ( jullie ) was.

    Ze heeft nu haar rust en waar ze al die jaren naar verlangde, ze is weer bij haar man ..
    Mooie gedachte vind ik dat ..

    Heel veel kracht en sterkte voor jou..
    Knuff X

Geef een reactie

