Bye July, Hello August


Afgelopen maand zoveel gedaan, zoveel wat ik had willen delen en over had willen schrijven. Maar het kwam er niet van. Ik denk dat ik deze maand niet snel zal vergeten. Het leven gaat door en ik heb onwijs veel afleiding gezocht afgelopen maand om niet stil te hoeven staan dat het slecht ging met oma. Afleiding is goed en ik ben dankbaar voor alle leuke dingen die gedaan heb. De zomer vliegt voorbij en ergens wil ik dat daar geen einde aan komt.


Begin deze maand deed ik samen met Michelle een gezellige High tea. Ik had nog nooit eerder een High tea gedaan maar was erg gezellig. Het zonnetje scheen dus we konden er lekker buiten van genieten. Nu ik zoveel werk op wisselende tijden blijft moeilijk met vriendinnen die wat verder weg wonen af te spreken maar dan is altijd weer gezellig als keertje lukt.


Een collega van mij gaat samen wonen met der vriend en deed daardoor een aantal spulletjes weg. Al maanden baal ik dat mijn dvd speler stuk was en geen series meer in bed kon kijken. Voor 15 euro deed ze deze tv met dvd-speler weg en kon ik hem dus niet laten liggen. Ik ben zo blij dat weer voor slapen gaan even kan genieten van een film of tv serie.


Het was zomer in Nederland en ook deze maand heb daar regelmatig van genoten. Ik heb zoveel op terrasjes gezeten en genoten van het lekkere weer.


Het was echt zomer weer en voor het eerst in heel lange tijd trok ik mijn Bikini weer eens aan en ging samen met een vriendinnetje zwemmen. Ik was er nog nooit eerder geweest maar ik ligt slechts op 10 minuten fietsen van mijn huis. Ideaal bij lekker weer en zeker voor herhaling vatbaar.


Samen met een vriendinnetje die ik ook al behoorlijk lang niet gezien had ging ik naar de musical Hij gelooft in Mij. Niet omdat ik zo’n fan was van André maar omdat het me gewoon een onwijs mooie musical leek. Wat ik er van vond ? Het was wel mooi maar had meer gehoopt dat over het leven en carrière van deze man ging. Ik vond dat nu vooral ging over hoe zwaar zijn vrouw het wel niet gehad heeft. Verder wel een erg gezellige dag gehad en uiteindelijk liet me zelfs overhalen om nog een drankje te doen in de kroeg waar een bandje op trad. Rond 3 uur lag ik eindelijk in mijn bed… oeps !

Jacolien en ik probeerde al onwijs lang een nieuw datumpje te prikken maar elke keer kwam het er maar niet van. Tot afgelopen maand. We wilde dagje Tilburgse Kermis doen maar kwamen er achter dat die nog niet was. Dus uiteindelijk besloten we een dagje Scheveningen te doen. En wat was dat HEERLIJK. Ik krijg daar altijd een vakantie gevoel als ik daar ben. Samen genoten we van de nodige drankjes en hapjes, de zon en de zee.


Ook deze avond kwam ik behoorlijk laat thuis :$.

IMG_8159 IMG_8161

Lang leve de mee reiskaartjes van de NS die er weer zijn. Hierdoor besloten Maartje en ik samen een dagje Amsterdam te doen. Het was heerlijk weer en we gingen eerst door naar Zaandam. Hier was ik nog nooit eerder geweest maar op aanraden van Madelon bezochten we die Primarkt. En het was er heerlijk rustig.

IMG_8168 IMG_8171

Hierna gingen we Amsterdam is waar we eerst met een veerboot naar de overkant gingen. Een vriend van Maartje werkte hier waar we dus een drankje gingen doen. Een geweldig idee want het was heerlijk aan het water. We hadden een drukke planning want hierna gingen we door naar de Magnum store waar we ook eindelijk onze eigen Magnum gingen maken…en dit was Lekker !!!

IMG_8175 IMG_8172

Hierna gingen we met lekkere hapjes en drankjes naar het Vondelpark waar we van de laatste zonnestralen genoten. Om uiteindelijk samen naar the Waterhole te gaan om Madelon weer eens live te zien met der bandje. Helaas vlak voor het optreden zou beginnen kreeg ik telefoon van mijn moeder dat mijn Oma was overleden. Het zat er al een tijdje aan te komen natuurlijk, en ik had vooraf gewoon besloten naar Amsterdam te gaan en er een leuke dag van te maken. Eerder die week was ik afscheid gaan nemen, wat ik zo heftig vond dat had besloten dat mijn oma liever niet nogmaals wilde zien op deze manier. Uiteindelijk dus toch naar de eerste set van het bandje gegaan en rond 1.00 uur richting trein gegaan.


Later die week vond ook de crematie van mijn oma plaats en kreeg ik ook de trouwring van mijn oma en tante (die inmiddels ook al paar jaar overleden is). Sinds ik de ringen heb gekregen heb ik ze continu gedragen…al ben ik er nog niet over uit of de ringen wil blijven dragen of een ander plaatsje ga geven.

De rest van de maand een beetje met up’s en Down’s door gebracht en vooral veel gewerkt. Ik hoop dat Augustus ondanks alle leuke dingen die heb gedaan in Juli toch wat zonniger gaat verlopen want uiteraard heb ik ook veel verdriet gehad.

3 gedachtes over “Bye July, Hello August

Geef een reactie

