living in the city.


Het is voor iedereen persoonlijk… de één vind het heerlijk om te wonen in een rustig dorpje waar iedereen elkaar kent en je kan genieten van de rust en de familie. De ander kan genieten van alle drukte om zich heen in een stad. Ik hoor zeker tot de laatste groep. Ik ben opgegroeid in een klein dorpje, woonde letterlijk aan het water en om de groene weilanden heen in een dorpje waar niet meer dan een supermarkt, een basisschool en een voetbalclub was.

Voor de dichtstbijzijnde drogisterij moest je naar het andere dorp en voor de dichtstbijzijnde stad zat je toch wel zo’n 15 minuten in de auto. Ik vond het vreselijk. Er was nooit wat te doen en je was altijd afhankelijk van andere om ergens te komen. De bus die er na jaren eindelijk kwam, kwam vaak niet eens opdagen en ging maar 1 richting uit. Als je de andere kant op moest kon je enorm omreizen. Mijn ouders hebben mij dan heel wat keren overal naartoe gebracht. Als je ouder bent en een auto tot je beschikking hebt kan me voorstellen dat wat makkelijker word.

Maar geef mij de stad maar… ik kan het me nog zo goed herinneren… Ik ging een vriendinnetje opzoeken die was verhuisd naar een studentenkamer hartje centrum. Aan einde van de gezellige avond zat ik in de bus op weg naar het trein station. Ik zag alle lichtjes branden en mensen lopen. Ik kreeg echt zo’n gevoel van dit wil ik ook !! Een half jaar later en heel wat kamer bezichtigingen daarna vond ik uiteindelijk een kleine studio niet zover van het centrum en niet ver van mijn toenmalige school.

Eigenlijk was plan dat ik alleen voor mijn studie zou verhuizen maar nu inmiddels 5,5 jaar later (en 3 verhuizingen verder) kan ik me geen ander ‘thuis’ meer voorstellen. Ik woon midden in het centrum met de stad, de supermarkt, openbaar vervoer, mijn werk , terrasjes, de bios enz allemaal op loop afstand. En ik vind het heerlijk. Als ik behoefte heb aan natuur fiets ik naar het park. Ik vind het heerlijk dat ik anoniem over straat kan en niet op elke hoek een bekende tegen kom. Maar intussen wel een leven heb opgebouwd met ook naasten om mij heen.

Het enige nadeel van het leven in de stad vind ik dat mijn familie en vrienden nog steeds niet allemaal dichtbij wonen. Vooral mijn familie zie ik weinig. Een bezoekje op en neer kost toch al snel 2,3 uur in totaal en dat doe je niet even snel. Toch heb ik nooit spijt gehad. Misschien heb ik over een paar jaar wel behoefte aan de rust van het dorp maar voor nu i love the city !!!
Waar gaat jouw voorkeur naar uit ??

2 gedachtes over “living in the city.

Geef een reactie

