terugblik 2013

Ik heb eerlijk gezegd wel even getwijfeld of ik dit jaar een terugblik wilde doen op mijn 2013. Hoewel ik ook echt wel mooie dingen heb mogen doen in 2013 heb ik afgelopen jaar ook veel diepte punten gekend. Als ik naar afgelopen jaar terug blikjes keek sloot ik altijd af dat wel mooi jaar heb gehad en best te vrede ben. Als terug kijk op afgelopen jaar ? Dan was het een jaar waarin ik eigenlijk een beetje aan het puinruimen was. Misschien ben ik wel erg bijgelovig en heb ik het op mezelf afgeroepen als ik zeg dat ik blij ben dat 2013 voorbij is. Toen 2013 begon had ik er al geen heel goed gevoel bij 13 staat tenslotte voor ongeluk. Maar misschien als je zo denkt krijg je dit ook echt ??

In 2012 had ik het volgende whislist lijstje….
Voor 2013 hoop ik op een net zo warm en liefdevol jaar… waarbij ik geen afscheid hoef te nemen van dierbare en ik zelf en de mensen om me heen gezond blijven, woon ik intussen alweer 5 jaar op mezelf en zal ik ook 5 jaar op mijn huidige werk werken. Wat als een enorme mijlpaal klinkt. Ik hoop in 2013 een mooie reis te kunnen maken, te kunnen sparen, veel festivals en concerten te mogen bezoeken en te kunnen genieten van alle andere uitstapjes.

2013 werd het jaar waarin….
– Ik stopte met mijn HBO studie…. Een onwijs moeilijke keuze want ik vond de studie zo onwijs gaaf, de mensen die ik heb leren kennen zo fijn. Maar vooral het Engelse gedeelte binnen de studie was zo moeilijk voor me en de groepsprojecten waren zo moeilijk te combineren met mijn werk (wat ik moest doen om de studie te kunnen bekostigen). Het besluit heeft me heel wat tranen gekost maar was uiteindelijk zeker het beste besluit. Uiteindelijk haalde maar iets van 5 klasgenoten het 2de jaar.

– Een jaar waarin ik veel financiële zorgen had… na het stoppen met mijn studie stopte ook mijn studiefinanciering. Hoewel ik altijd goed spaar voor zulke momenten en ik nooit geheel zonder werk heb gezeten maakte ik me onwijs druk over het rond komen. Ik heb elke maand gewoon mijn huur kunnen betalen maar ik kon erg wisselend werken. De ene maand werkte ik full time en de andere maand nauwelijks omdat er geen uren waren. Ik deed meer dan 70 sollicitaties en werd helemaal depri van het thuis zitten, op mijn geld moeten letten en geen leuke dingen kunnen plannen.

PhotoGrid_1388441413956

– In September kwam er eindelijk licht in de donkere tunnel… ik heb me suf gesolliciteerd maar eindelijk vond ik dan een baan. Wat heeft dit een verandering in mijn leven met zich mee gebracht… Een verandering waar ik nog steeds aan het wennen ben. Ik voel me blij en gezegend dat ik een nieuwe baan heb, een cursus heb mogen volgen en me Barista mag noemen. Ik een team vol nieuwe en mooie collega’s heb leren kennen en een stuk minder geld zorgen heb waardoor ik weer kan genieten, vooruit kan denken en plannen kan maken.
PhotoGrid_1388441539987
– De nieuwe baan bracht het ook met zich mee dat ik na 5 jaar de ijsjes in ruilde voor koffie. Ik heb afgelopen jaar vooral gezocht naar een baan die ik hoopte te combineren met mijn huidige werk omdat ik geweldige collega’s had en me er thuis voelde sinds de eerste dag. Maar met deze nieuwe baan was het combineren echt niet mogelijk. Wat een moeilijke en ik denk dat voor iedereen spreek als ik zeg dat dit een zeer onverwachte stap is geweest in mijn leven.

– Misschien was de angst niet terecht in 2012 dat ik schreef dat ik voor 2013 hoopte geen dierbare kwijt te raken. Want 19 juli heb ik afscheid moeten nemen van mijn lieve oma. Hoewel het al een tijd niet goed ging en het er aan zat te komen vond ik het vreselijk moeilijk. Ik heb er vanaf de eerste dag vrede mee gehad. Het is ‘goed’ zo. Maar hoewel ik al onwijs veel dierbare in mijn leven verloren ben is het gemis van mijn oma een stuk groter dan ik ooit eerder heb gehad. Mijn oma is jaren lang een onwijs belangrijk persoon geweest in mijn leven. Het lijkt hoe langer ze er niet meer is het besef steeds meer komt dat ze ook nooit meer terug komt en het gemis groter word.

– Afgelopen jaar is denk ik een jaar geweest waarin ik onwijs veel tranen heb gelaten voor mijn doen… De grootste angst en verdriet had ik afgelopen jaar toen mijn Wizzel ziek werd. Hoewel het eerst vrij onschuldig leek maar opeens vrij ernstig bleek te zijn er een onwijs dure operatie aankwam en de arts destijds niet zeker wist of wel goed zou komen was ik echt totaal gebroken. Een manier die ik eigenlijk niet van mezelf ken. Mijn liefde voor dieren is onwijs groot dat weet ik en dat is altijd zo geweest. Maar ik denk dat ik ervan ben geschrokken hoe gebroken ik was toen Wizzel zo ziek was en misschien niet meer goed zou komen. Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen. Hoewel mijn angst wel is gebleven… als Wizzel maar een kuchje laat ben ik overbezorgd.

– Hoewel ik graag een mooie reis wenste te maken in 2013 kwam dit er niet echt van ik had het tenslotte niet erg breed. Toch mocht ik in 2013 ook genieten van een weekendje Berlijn wat Maartje en ik wonnen via Transavia. Dit was stiekem echt iets wat ik even nodig had. Berlijn was uiteindelijk trouwens een erg leuke stad.

PhotoGrid_1387069899057– Ik denk dat het afgelopen jaar misschien wel het hoogte puntje van dit jaar was…. Als jong meisje kon ik al helemaal opgaan in een favoriete tv serie en dit eindeloos vaak kijken… dat is dan ook echt mijn ontspanning…. Genieten van een favoriete tv serie in bed met wat lekkers. Mijn 3 favoriete tv series zijn al jaren Dawson’s Creek en One tree Hill en sinds het begin van The Vampire Diaries was ik hier ook gelijk aan verslaafd. Dat ik dit jaar naar de One tree Hill en The Vampire Diaries conferentie ging was voor mij iets heel bijzonders. 2 onwijs grote idolen mogen ontmoeten en daarnaast een onwijs groep leuke meiden leren te kennen was zo mooi. Nog steeds spreek ik de meiden regelmatig en heb ik ook al naast deze conferentie een aantal leuke dingen met ze gedaan.

– Het is standaard maar ook in 2013 ben ik dankbaar voor de vrienden die ik om me heen heb gehad. De simpele dingen die ze met me hebben gedaan….. Gewoon een avondje naar de bios, me mee nemen naar de Efteling , gezelligheid bij een concert en hoewel het er in 2013 te weinig waren de sfeer van een festival kunnen proeven geeft me een gevoel dat ik gelukkig en gezegend mag zijn met de mensen om me heen die wel in mijn geloven als ik dat zelf niet doe.


null
Voor 2014 hoop ik….
Op meer rust… voor mezelf…. dat ik meer vertrouwen krijg ik mezelf, de dingen die ik kan en doe maar ook de rust voor de mensen om me heen. Dat veel van mijn vrienden die vreselijk jaar achter de rug hebben eindelijk meer geluk vinden en het vertrouwen. Rust voor mijn ouders die het ook niet makkelijk hebben gehad. Eindelijk de zorgen kunnen los te laten over geld nu ik een nieuwe baan heb. Weer durven te genieten en leuke dingen durven te plannen zonder te denken wat als ? En natuurlijk hoop ik dit jaar geen dierbare te moeten missen, en iedereen wel gelukkig en gezond blijft/word. 2014…. Please be good !!

2 gedachtes over “terugblik 2013

Geef een reactie

