Review : Toen ik je zag

Het verhaal over leven met een echtgenoot die leed aan depressiviteit, maar bovenal een portret van twee mensen die zielsveel van elkaar hebben gehouden.

Isa Hoes en Antonie Kamerling ontmoeten elkaar voor het eerst tijdens de audities van Goede Tijden, Slechte Tijden. De soap wordt een groot succes en Antonie is als hartenbreker Peter Kelder al snel razend populair. Antonie en Isa worden verliefd en leiden samen een vrijgevochten leven, terwijl ze de ene rol na de andere spelen in televisieseries, speelfilms, toneelstukken en musicals.

De buitenwereld ziet een stralend stel voor de camera s, maar privé gaat Antonie gebukt onder een zware neerslachtigheid. Terwijl deze depressies zich steeds vaker voordoen, probeert Isa haar gezin bij elkaar te houden, tot Antonie op 6 oktober 2010 besluit zijn leven te beëindigen.

Toen ik over dit boek hoorde wilde ik het lezen. Hoewel ik nooit Antonie actief volgde in de dingen die hij deed was ik destijds wel onwijs geraakt door zijn dood.Ik kende Antonie van zijn rol in GTST, zag hem wel eens in tv programma’s voorbij komen of in films maar kende hem ook via zijn rol in Onderweg naar Morgen. Zeker niet de mooiste rol die hij heeft neer gezet maar wel 1 die destijds enorm veel indruk op mij maakte. In die tijd heb ik hem ook wel eens ontmoet. De gedachte aan wat hij achter liet vond ik vreselijk en een persoon wat altijd zo leek te stralen en eigenlijk in de bloei nog van zijn leven zat. Ik was onwijs benieuwd naar het verhaal van Isa.

Ik vond het verhaal mooi en heftig… Het boek maakte zeker wel een indruk… het is natuurlijk een verhaal waar iedereen de afloop al van weet wat het denk ik al moeilijk maakt om te lezen. Ik vond ondanks dat onwijs mooi de manier hoe Isa over Antonie schreef. Ondanks dat ze ook veel moeilijke tijden kende en lang niet altijd gelukkig was merkte je onwijs hoe groot de liefde is/was die ze voor Antonie voelt. En vooral dat vond ik erg mooi. Ook had ik veel herkenning in het boek met mezelf. Vooral had ik herkenning met Isa. De manier hoe ze in het leven staat, wat ze heeft mee gemaakt, haar onzekerheden hierbij voelde ik zoveel herkenning. Ondanks dat ik het een aangrijpend boek vond was het wel onwijs mooi en oprecht. Wat mij betreft zeker een aanrader.

3 gedachtes over “Review : Toen ik je zag