Februari : Buy Nothing New Month


Ja, je leest het goed de maand februari roep ik om tot Buy Nothing New Month. Een jaar geleden had ik rond deze tijd erg weinig geld. Ik had besloten een fulltime baan te gaan zoeken i.p.v. studeren en kon in de winter maanden nauwelijks werken. Elke maand was het de eindjes aan elkaar knopen en was ik opgelucht als de maand voorbij was. Intussen gaat het gelukkig beter. Na bijna een half jaar actief zoeken naar werk en zoveel mogelijk invallen op mijn oude werk, werk ik nu zo goed als fulltime.

Hoewel ik elke maand braaf wat apart zet merk ik ook dat ik er ook na ga leven :$. Ik ga net wat vaker onnodig naar de stad. Bedenk me opeens dat ik echt ‘iets’ nodig heb. En bezoek de supermarkt net wat vaker dat nodig. Opzich is dat niet erg….ik werk tenslotte niet voor niks. Maar in februari wil ik er toch even opnieuw bij stil staan dat ik gezegend ben met werk omdat zoveel mensen het een stuk slechter hebben. En ik wil deze maand gewoon even goed sparen ! In maart heb ik sinds Oktober volgend jaar eindelijk weer vakantie. 1,5 week ben ik vrij en wil ik optimaal gaan genieten. Ik wil niksen en urenlang tv-series kijken, genieten van de concerten waar ik naartoe ga die week en helemaal uit mijn dak gaan. En tijdens mijn bezoekje aan Londen schandalig kunnen shoppen.
Daarnaast komen de jaarlijkse gemeente belasting en waterbelasting eraan… dus ik wil deze maand rustig aan doen.

Wat houd het is :
Aankomende maand koop ik GEEN nieuwe kleding, make-up of schoenen, ga bewust boodschappen doen en maak dus dingen die ik in huis heb OP en let op aanbiedingen waarmee ik de koelkast vul. Echter wil ik geen eten kopen als ik aan het werk ben niet volledig afschaffen. Ik kan echt wel goedkoper eten door zelf een boterhammetje mee te nemen bij de vroege dienst. Maar ik ken mezelf goed dat ik onwijs veel moeite heb met het eten van brood. En een broodje wat ik wel lekker vind of een salade, sapje enz halen zorgt ervoor dat ik wel gewoon een maaltijd in mijn pauze eet waar ik mijn dag en dienst goed op kan werken. Verder staan er wel een paar uitstapjes op de planning deze maand die ik gewoon door wil laten gaan maar ik wil er eigenlijk gewoon naar streven dat ik deze maand niet meer dan 200 euro uitgeef. inclusief boodschapjes, uitstapjes, reiskosten enz. Of dit gaat lukken ? We zullen zien ik heb het wel eens met minder moeten doen😉.
Ik hou jullie op de hoogte hihi.

2 gedachtes over “Februari : Buy Nothing New Month

Geef een reactie

