Verslag Birdy 16-02-14 @ De Effenaar

2 jaar geleden bezocht ik het concert van Birdy wat ze destijds in Den haag gaf. Hoewel ik echt wel werd geraakt door haar pure stem miste ik de interactie met het publiek en eigenlijk verwachte ik niet zo heel snel nogmaals te gaan. Toen enkele maanden geleden bekend werd dat ze in de Effenaar kwam wat dichtbij huis is en ook lekker betaalbaar was besloot ik toch te gaan nadat een vriendin vroeg of ik mee wilde.

Afgelopen zondag bezocht ik dus wederom een nieuwe show van Birdy. Een totaal andere locatie en zaal. De vorige keer was het namelijk in het theater. Waar ik vooral over verbaasd was wat over het onwijs brede publiek wat Birdy bezoekt. Een zal met veel kinderen, volwassenen en jongeren. Verrassend. Intussen is er wel degelijk iets veranderd. Birdy heeft inmiddels een grote band achter zich staan en ook de show is meer aangekleed met meer kleine details.

Ook is de zangeres zeker wel gegroeid, bij het vorige concert keek ze eigenlijk niet het publiek in en kwam geen moment achter de piano vandaan. Hoewel dit natuurlijk Birdy’s handelsmiddel is laat ze tijdens deze show zien dat ze is blijven groeien en verruild de piano ditmaal ook voor de gitaar. Hoewel ze tijdens de show soms nog steeds wat onzeker over komt en vooral oog heeft voor haar bandleden straalt ze wel, word er geen noot fout gezonden en heb ik zeker wat kippenvel momentjes die ik niet zo snel krijg.

Als Birdy haar band iets vaker zou vergeten en oog zou hebben voor der publiek zou de show denk ik helemaal af zijn. Maar al met al heb ik zeker genoten van deze avond.

Uiteraard weer een paar fotootjes….

 
 

5 gedachtes over “Verslag Birdy 16-02-14 @ De Effenaar

  1. Was inderdaad benieuwd of er al iets veranderd was na 2 jaar geleden.
    Zo te lezen wel.. al denk wat ze nog niet echt doet ( contact met publiek ) toch wel het belangrijkste is……… Fijn dat je genoten hebt..

  2. Pingback: Bye February,hello March | Just my Life

Geef een reactie

