Verslag The Pretty Reckless & FOB @ HMH 8/3/14

 
Alsof ik nog niet naar genoeg concert ben geweest de afgelopen weken bezocht ik na Gavin Degraw een paar dagen later wederom een concert van Fall Out Boy. Overdag gingen we nog lekker de stad in en een hapje eten. Daarna gingen we naar de HMH. Ik had eigenlijk geen idee wat ik moest verwachten. Jaren geleden luisterde ik geregeld naar Fall Out Boy maar eigenlijk ben ik het een beetje ontgroeid haha. Van het nieuwe materiaal had eigen nog niet zoveel gehoord. Maar ondanks dat leek het me gewoon leuk om ze een keer live te zien.

Nadat we de tickets hadden gekocht werd er opeens aangekondigd dat The Pretty Reckless gingen mee touren. Ik was razend enthousiast… Ik wil deze band al jaren live zien en ik heb voor 2 concerten eerder tickets gehad. Het ene concert werd afgelast en het andere besloot ik op laatste moment toch niet te gaan omdat niemand mee wilde. Nu ging ik ze dan eindelijk live zien en ik was zeer benieuwd. Laten we eerlijk zijn. Taylor Momsen heeft haar bekendheid vooral te danken aan haar rol in Gossip Girl en de gemiddelde actrices  die uitstapjes naar de muziek industrie maken kunnen lang niet altijd even goed zingen. Maar ja Taylor heeft me zeer zeker verrast. Ze kan wel degelijk zingen en had een verrassend goed stem geluid. Het imago wat ze echter probeert uit te stralen van een stoere rock chick die continu met haar haar voor der gezicht staat hoeft voor mij dan weer niet. Ik was wel zeer verrast en ik kijk uit naar het nieuwe album van de band wat volgende week in de winkels verschijnt.

  

Na het voorprogramma begon het optreden van Fall Out Boy en ja ik was misschien stiekem verbaasd maar ik vond het echt te gek !! Hoewel het vroeger misschien toch een emo bandje was en het zalen vol tiener meisjes trok hadden ze inmiddels een onwijs breed publiek en was ik verbaasd dat ze ook oud publiek trokken (die kende ze waarschijnlijk net als ik van vroeger). De band liet zien dat ze echter veel meer zijn dan een tienerbandje van vroeger. Ze zette een muzikale show neer met gitaar solo’s, het nodige drum werk en ook nam de band plaats op een podium in het midden van de zaal waar ze een paar akoestische nummers te horen bracht. Zeker een afwisselende en muzikale show waar ik blij verrast door werd.

 
 

2 gedachtes over “Verslag The Pretty Reckless & FOB @ HMH 8/3/14

Geef een reactie

