Go Veggie….

veggie1
Steeds vaker om mij heen hoor ik dat mensen er voor kiezen om te stoppen met het eten van vlees. Of nog extremer het stoppen met eten van natuurlijke producten. En zo vaak vroeg ik me af zou ik dat ook kunnen ? Ik heb echt een onwijs groot hart voor dieren en over het algemeen eet ik niet eens heel veel soorten vlees want onwijs veel vlees lust ik niet. Maar de dingen die ik wel lust eet ik dan ook regelmatig en vind ik ook onwijs lekker. Denk aan het broodjes shoarma, een broodje kroket en vele tosti’s die ik vaak tussen de middag eet en ook zeer zeker eet ik onwijs veel gehakt.

IMG_20140401_124626 IMG_20140402_122544 IMG_20140405_091246

Ik heb der al zovaak over na gedacht…. zou ik het kunnen vlees helemaal te laten staan ? Zou ik er trek in hebben en zou ik groenten die ik nu vaak links laat liggen dan meer gaan eten ? Zal ik me juist beter of slechter gaan voelen als ik er voor kies geen vlees te eten ? Het zijn dingen die al zolang door mijn hoofd spookte en ik wilde het gewoon graag ervaren. Daarom besloot ik mee te doen aan de veggie challenge.

Ik wilde eerst het van de daken gaan schreeuwen dat ik hier aan mee ging doen maar ik ken mezelf langer dan vandaag misschien moet ik het eerst maar even gaan proberen of ik het daadwerkelijk volhou. Als je op internet gaat zoeken kom je onwijs veel van dit soort dingen tegen in diverse varianten. Met de duur van een maand, 40 dagen, gewoon een week, 1x per week enz. Ik besloot er gewoon aan te beginnen en te zien hoelang ik het volhield.

IMG_20140401_164329 IMG_20140403_133241 IMG_20140405_192131

Ik begon op 1 april en ik heb een week zorgloos geen vlees gegeten. Dat wil niet zeggen dat er geen zin in had. Want in de avond had er zeker wel behoefte aan en als ik een pasta ging halen op het werk bestel ik daar automatisch wat extra spekjes in. Owja dat kan nu niet. Toen ik bij de friettent stond waren al die lekkere snacks waar ik van ging water tanden opeens geen optie meer en zo waren er echt nog wel meer dingen waar tegen aan liep. Tussen de middag kost het me eigenlijk nauwelijks moeite en eet ik eigenlijk alleen vlees als ik een tosti eet of een broodjes gezond neem. Maar vaak zat is dat een soepje, een croissant of yoghurt hierbij hoefde ik dus eigenlijk niet na te denken.

IMG_20140408_180550 IMG_20140402_172526 IMG_20140407_223805

In de avond was voor mij wel lastig. Toch ging ook nieuwe dingen proberen… in probeerde de kaasburgers, de veggie groenten balletjes en de couscous groenten burger. Die kaasburger leek me het lekkerste maar vond ik niet te eten. De andere dingen vond ik verrassend lekker. Ik at in deze periode zeker weten wel meer groeten en fruit. Maar ondanks dat merkte ik ook dat meer behoefte had aan zoetigheid en dus meer ging snoepen en chips ging eten. Inmiddels ben ik wel met de challenge gestopt en eet ik ook weer normaal vlees. Maar ik merk wel dat ik onbewust minder vlees ben gaan eten. Gister kwam ik tot de ontdekking dat ik die dag eigenlijk ook helemaal geen vlees op had zonder daar bewust mee bezig te zijn. Het is echter niet zo dat nu opeens mijn leven wil om gooien. Ik denk echter wel dat minder vlees eten me wel beter laat voelen en zo nu en dan een dagje het vlees te laten staan zeker makkelijk moet kunnen !!!

3 gedachtes over “Go Veggie….

  1. Ik ben al 7 jaar vegetariër en ik moe zeggen, in het begin waren die dingen echt niet lekker. Maar na een tijdje leer je nieuwe dingen kennen en maken en wil je niets anders meer😉 Ook één dag in de week is al een super begin😉

Geef een reactie

